Spór między wydawcami największych tygodników społeczno-politycznych się nasila. Wiadomo, że w lutym ruszy nadzwyczajna kontrola sprzedaży tygodnika „Wprost” wydawanego przez Platformę Mediową Point Group.

Wniosek w tej sprawie złożyli w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy właściciele konkurencyjnych tytułów: Polityka Spółdzielnia Pracy (właściciel „Polityki”) i Ringier Axel Springer Polska (wydawca tytułu „Newsweek Polska”), których uwagę zwrócił wzrost sprzedaży „Wprost”.

Sprawa się jednak na tym nie skończyła. Piłeczkę postanowiła odbić Point Group. Jak podał branżowy newsletter Presserwis, w odpowiedzi na wniosek konkurentów wydawca „Wprost”, który w listopadzie znowu odnotował ogromny wzrost sprzedaży rok do roku (wzrosła o 56 proc. do 130,5 tys. egz. – wynika z danych ZKDP pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem), wydał oficjalne oświadczenie. Namawia w nim: „W związku [...] z wątpliwościami, które budzą deklaracje składane przez wydawców, w naszej opinii należy rozważyć przeprowadzenie audytów nadzwyczajnych wszys- tkich tygodników opinii, co pozwoliłoby ostatecznie zakończyć sprawę i jednoznacznie rozstrzygnąć, czy dane prezentowane przez wydawców są sporządzane według tych samych standardów”.

Z ostatnich danych ZKDP na temat sprzedaży tygodników opinii wynika, że w listopadzie 2010 roku łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii w Polsce wynosiła 1,06 mln egzemplarzy i była wyższa niż rok wcześniej o 13,4 proc.

Najbardziej, dużo szybciej niż cały segment tych pism, zwiększyła się w tej grupie sprzedaż „Gazety Polskiej” (wzrosła ponaddwukrotnie do 69,3 tys. egz.) i właśnie tygodnika „Wprost” – o 56 proc., do 130,5 tys. egz. Wynik „Polityki” zwiększył się rok do roku o 2,1 proc., do 140,8 tys. egz., a „Newsweeka Polska” – o 5,03 proc. do 113,2 tys. egz.