Reklama
Rozwiń

Effie w tym roku bez grand prix, ale z trzema złotymi nagrodami

Jury jednego z najważniejszych konkursów reklamowych w kraju nie przyznało w tym roku grand prix. Wręczono za to trzy złote statuetki, 25 srebrnych i 15 brązowych

Aktualizacja: 09.10.2012 08:28 Publikacja: 08.10.2012 23:38

Effie w tym roku bez grand prix, ale z trzema złotymi nagrodami

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Effie to konkurs, w którym branża reklamowa co roku nagradza najlepsze kampanie reklamowe. W przeciwieństwie do wielu innych konkursów w tym podstawowym kryterium nie jest jednak kreacja, czyli pomysł na promocję i jego wykonanie, ale to, jak kampania przełożyła się na zakładane przez reklamodawcę wyniki. W tym roku jury Effie nie przyznało żadnej kampanii najwyższego wyróżnienia, czyli grand prix i tylko trzy kampanie nagrodziło złotem. Autorzy wprowadzającej na rynek tygodnik „Uważam Rze" kampanii: agencja Publicis i dom mediowy Mindshare oraz wydawca tygodnika - Presspublica - dostali złoto w kategorii launch. Podczas gdy średnią sprzedaż sześciu pierwszych numerów „Uważam Rze" zakładano na poziomie 50 tys., osiągnięty wynik sięgnął 123,5 tys. egz., co oznaczało przekroczenie zakładanego celu ponad dwukrotnie. - Marka, o której mowa, nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury – uzasadniała przyznanie nagrody Agnieszka Kwaśniewska, partner zarządzająca Saatchi & Saatchi Think Tank.

Kolejne laury dla Aliora

Pozostałe dwie złote nagrody przyznano kampaniom długoterminowym: agencja Red8 Advertising i dom mediowy PHD Media Direction oraz Carlsberg Polska dostały statuetkę za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie" piwa Harnaś, a agencje PZL i dom mediowy Maxus oraz Alior Bank nagrodzono złotem za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości".

Jednym z celów banku było m.in. osiągnięcie 1 mln aktywnych klientów na koniec 2012 roku (750 tys. na koniec 2011 r.), a udało mu się osiągnąć milion już na koniec 2011 roku. Lepiej od planów wypadł też zysk netto firmy – zakładano 100 mln zł w 2011 roku, a osiągnięto: 152 mln zł. - W 2009 odebrali Grand Prix Effie za launch marki. A w 2011 należą im się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała – uzasadniał przyznanie nagrody Maciej Szczechura z zarządu Getin Noble Bank.

Złoto dla „Harnasia"

Z kolei celem kolejnego tegorocznego złotego medalisty – producenta piwa Harnaś – było zwięk­szenie udziałów ilościowych w rynku i zmniejszenie dystan­su jaki dzielił piwo Harnaś (z udziałami w 2008 r. na pozio­mie 3,2 proc.) do konkurencyjnego czyli piwa Żubr z udziałami na poziomie 12, proc. oraz piwa Tatra z udziałami na poziomie 8,2 proc.  W efekcie podjętych działań piwo Harnaś pod koniec 2011r. zostało piwem nr 4 w Pol­sce, z udziałami ilościowymi w rynku na poziomie 6,2 proc. (wzrost o 91 proc. w stosunku do 2008r.). Także wizerunek jakości piwa znacznie się poprawił osiągając poziom wskaźnika „piwo dobrej jakości" na poziomie 15 proc. (ponad dwa razy więcej niż w 2008 roku). Przewodnicząca grupy jurorskiej, Agnieszka Kwaśniewska, partner zarządzający Saatchi & Saatchi Think Tank uzasadniała przyznaną nagrodę tak: - Po pierwsze: za odwagę... Mówi się, że nie warto kopać się z koniem... no a co dopiero z Żubrem? Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje, mimo tego, że odwołuje się do skądinąd oczywistego spostrzeżenia na temat używania kategorii. Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieść – wyliczała.

Przyznano tez 25 srebrnych i 15 brązowych nagród.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa, a najbardziej efektywnego domu mediowego: MEC.

O nagrody w trzynastej edycji konkursu Effie walczyło 145 kampanii w 20 kategoriach. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Effie to konkurs, w którym branża reklamowa co roku nagradza najlepsze kampanie reklamowe. W przeciwieństwie do wielu innych konkursów w tym podstawowym kryterium nie jest jednak kreacja, czyli pomysł na promocję i jego wykonanie, ale to, jak kampania przełożyła się na zakładane przez reklamodawcę wyniki. W tym roku jury Effie nie przyznało żadnej kampanii najwyższego wyróżnienia, czyli grand prix i tylko trzy kampanie nagrodziło złotem. Autorzy wprowadzającej na rynek tygodnik „Uważam Rze" kampanii: agencja Publicis i dom mediowy Mindshare oraz wydawca tygodnika - Presspublica - dostali złoto w kategorii launch. Podczas gdy średnią sprzedaż sześciu pierwszych numerów „Uważam Rze" zakładano na poziomie 50 tys., osiągnięty wynik sięgnął 123,5 tys. egz., co oznaczało przekroczenie zakładanego celu ponad dwukrotnie. - Marka, o której mowa, nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury – uzasadniała przyznanie nagrody Agnieszka Kwaśniewska, partner zarządzająca Saatchi & Saatchi Think Tank.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji