Wzrósł czas słuchania radia

W 2013 roku średni dzienny czas słuchania radia wydłużył się o siedem minut i sięgnął 4 godzin i 32 minut. Liderem ogólnopolskiej słuchalności pozostało radio RMF FM

Publikacja: 15.01.2014 19:24

Wzrósł czas słuchania radia

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch

Udział krakowskiej rozgłośni w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w całym 2013 roku 24,9 proc. przy 24,7 proc. rok wcześniej -  wynika z badań radiowej RadioTrack przeprowadzanych przez instytut Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Daleko w tyle za RMF FM pozostała konkurencyjna Zetka, dla której ubiegły rok okazał się przełomowy, jeśli chodzi o kwestie menedżerskie. Monika Bednarek, wieloletnia prezes i dyrektor generalna radiowej grupy Eurozet, do której należy m.in.Radio Zet, przeszła do rady nadzorczej Eurozetu, a nowym prezesem został Andrzej Matuszyński  związany z radiową grupą od 1997 r.

Udziały Radia Zet w rynku w ubiegłym roku były niższe niż w 2012 roku: wynosiły 15 proc. przy 15,4 proc. rok wcześniej. Spadły także rynkowe udziały publicznej Jedynki ( z 11,6 proc. do 10,5 proc.) oraz Trójki ( z 8,2 proc. do 7,4 proc.). Wynik Radia Maryja spadł z 2,7 proc. do 2,3 proc., a wyniki publicznej Dwójki i Czwórki były stabilne. Wciąż trzeba pamiętać jednak, że pod koniec 2012 roku zaszły zmiany w próbie badania RadioTrack. Dane zaczęto ważyć dodatkowo przez wykształcenie słuchaczy, co miało wpływ na wyniki poszczególnych stacji.

Ciekawym wydarzeniem ubiegłego roku było przeformatowanie przez Grupę Radiową Time (wchodzi w skład grupy ZPR)  Radia Plus: sieć zaczęła grać muzykę disco. - Wpływ na tę decyzję miały wyniki badań preferencji muzycznych, przeprowadzonych przez Grupę Radiową Time na szerokiej grupie potencjalnych słuchaczy Radia Plus, czyli osób w wieku 30 plus – tłumaczyła GRT. Ten odważny uch spowodował, że udział sieci Plus w ogólnopolskim rynku wzrósł z 0,8 proc. w 20 r. do... 3,2 proc. w ubiegłym.

To niejedyne zmiany, jakie zawszyły na radiowym rynku w 2013 roku. Eurozet zastąpił też młodzieżowe Radio Planeta FM nową marką – Radio Zet Gold (udział stacji z tej sieci w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w 2013 roku 0,9 proc.).

Ubiegły rok był też dość przełomowy w Polskim Radiu, które jesienią ruszyło z cyfrowym nadawaniem naziemnym w standardzie DAB+.

Reklamowo radio wypadnie w tym roku lepiej niż w 2013 roku, kiedy jego wpływy jako branży, jak oszacował dom mediowy ZenithOptimedia,  spadły o 4,4 proc. W tym roku  ZOG spodziewa się 1,3 proc. wzrostu.

Udział krakowskiej rozgłośni w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w całym 2013 roku 24,9 proc. przy 24,7 proc. rok wcześniej -  wynika z badań radiowej RadioTrack przeprowadzanych przez instytut Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Daleko w tyle za RMF FM pozostała konkurencyjna Zetka, dla której ubiegły rok okazał się przełomowy, jeśli chodzi o kwestie menedżerskie. Monika Bednarek, wieloletnia prezes i dyrektor generalna radiowej grupy Eurozet, do której należy m.in.Radio Zet, przeszła do rady nadzorczej Eurozetu, a nowym prezesem został Andrzej Matuszyński  związany z radiową grupą od 1997 r.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy