Wzrósł czas słuchania radia

W 2013 roku średni dzienny czas słuchania radia wydłużył się o siedem minut i sięgnął 4 godzin i 32 minut. Liderem ogólnopolskiej słuchalności pozostało radio RMF FM

Publikacja: 15.01.2014 19:24

Wzrósł czas słuchania radia

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch

Udział krakowskiej rozgłośni w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w całym 2013 roku 24,9 proc. przy 24,7 proc. rok wcześniej -  wynika z badań radiowej RadioTrack przeprowadzanych przez instytut Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Daleko w tyle za RMF FM pozostała konkurencyjna Zetka, dla której ubiegły rok okazał się przełomowy, jeśli chodzi o kwestie menedżerskie. Monika Bednarek, wieloletnia prezes i dyrektor generalna radiowej grupy Eurozet, do której należy m.in.Radio Zet, przeszła do rady nadzorczej Eurozetu, a nowym prezesem został Andrzej Matuszyński  związany z radiową grupą od 1997 r.

Udziały Radia Zet w rynku w ubiegłym roku były niższe niż w 2012 roku: wynosiły 15 proc. przy 15,4 proc. rok wcześniej. Spadły także rynkowe udziały publicznej Jedynki ( z 11,6 proc. do 10,5 proc.) oraz Trójki ( z 8,2 proc. do 7,4 proc.). Wynik Radia Maryja spadł z 2,7 proc. do 2,3 proc., a wyniki publicznej Dwójki i Czwórki były stabilne. Wciąż trzeba pamiętać jednak, że pod koniec 2012 roku zaszły zmiany w próbie badania RadioTrack. Dane zaczęto ważyć dodatkowo przez wykształcenie słuchaczy, co miało wpływ na wyniki poszczególnych stacji.

Ciekawym wydarzeniem ubiegłego roku było przeformatowanie przez Grupę Radiową Time (wchodzi w skład grupy ZPR)  Radia Plus: sieć zaczęła grać muzykę disco. - Wpływ na tę decyzję miały wyniki badań preferencji muzycznych, przeprowadzonych przez Grupę Radiową Time na szerokiej grupie potencjalnych słuchaczy Radia Plus, czyli osób w wieku 30 plus – tłumaczyła GRT. Ten odważny uch spowodował, że udział sieci Plus w ogólnopolskim rynku wzrósł z 0,8 proc. w 20 r. do... 3,2 proc. w ubiegłym.

To niejedyne zmiany, jakie zawszyły na radiowym rynku w 2013 roku. Eurozet zastąpił też młodzieżowe Radio Planeta FM nową marką – Radio Zet Gold (udział stacji z tej sieci w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w 2013 roku 0,9 proc.).

Ubiegły rok był też dość przełomowy w Polskim Radiu, które jesienią ruszyło z cyfrowym nadawaniem naziemnym w standardzie DAB+.

Reklamowo radio wypadnie w tym roku lepiej niż w 2013 roku, kiedy jego wpływy jako branży, jak oszacował dom mediowy ZenithOptimedia,  spadły o 4,4 proc. W tym roku  ZOG spodziewa się 1,3 proc. wzrostu.

Udział krakowskiej rozgłośni w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosił w całym 2013 roku 24,9 proc. przy 24,7 proc. rok wcześniej -  wynika z badań radiowej RadioTrack przeprowadzanych przez instytut Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Daleko w tyle za RMF FM pozostała konkurencyjna Zetka, dla której ubiegły rok okazał się przełomowy, jeśli chodzi o kwestie menedżerskie. Monika Bednarek, wieloletnia prezes i dyrektor generalna radiowej grupy Eurozet, do której należy m.in.Radio Zet, przeszła do rady nadzorczej Eurozetu, a nowym prezesem został Andrzej Matuszyński  związany z radiową grupą od 1997 r.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie