TVP sprzedaje pakiety reklam kierowane do widzów w wieku 16–59 lat zamiast – jak było do niedawna – grupy w wieku 16–49 od lutego tego roku. Podaje też udziały w rynku swoich stacji dla takiej grupy widzów. Zmiany widełek wiekowych nie wyklucza Grupa TVN.
– Nie będziemy rozszerzać definicji komercyjnej grupy docelowej w tym roku, ale na pewno przyjrzymy się, czy zmiana przeprowadzona przez TVP znajduje odzwierciedlenie w zachowaniu domów mediowych i reklamodawców – mówi „Rz" Tomasz Poźniak, szef działu relacji inwestorskich w TVN. Jak dodaje, jeśli zdaniem klientów TVN poszerzenie definicji pozytywnie wpłynie na ich decyzje reklamowe, firma rozważy taki ruch.
Rewolucji nie planuje biuro reklamy telewizji Polsat. Jak tłumaczył „Rz" Maciej Stec z zarządu Polsatu, wprowadzone przez TVP zmiany nie mają strategicznego znaczenia, bo domy mediowe potrafią same przeliczać grupy widzów.
Choć na razie ani biuro TVN , ani Polsatu ani sprzedające reklamy w stacjach tematycznych Atmedia nie przesunęły widełek, widać, że kwestia seniorów interesuje też innych nadawców - np. Ewa Lampart, szefowa spółki TV Spektrum nadającej stację Fokus TV, podając na niedawnej konferencji prezentującej ten kanał cele dla stacji, także podała je dla grupy 16-59.
Wybrali przyszłość
TVP w lutym rozpoczęła tzw. pakietową sprzedaż reklam w nowej grupie widzów. To, że reklamodawca wykupuje dotarcie z reklamą do określonej wielkości widowni, to standard. W pakietach pojawiła się jednak grupa widzów od 16. aż do 59. roku życia, zastępując dotychczasową standardową grupę 16–49 lat.