Szybsze i tańsze dostawy kluczem dla e-commerce

Polski e-konsument częściej robiłby zakupy w sieci, gdyby koszty przesyłki były niższe, a czas dostawy krótszy – wynika z najnowszych badań firmy Gemius nt. tego, co motywuje polskich internautów do częstszych zakupów w Internecie.

Publikacja: 19.08.2015 13:51

Szybsze i tańsze dostawy kluczem dla e-commerce

Foto: Bloomberg

Właściciele e-sklepów często zadają sobie pytanie, co sprawiłoby, żeby internauci częściej robili zakupy online. Badania pokazują, że 71 proc. ankietowanych (użytkowników komputerów) na pierwszym miejscu stawia koszty dostawy. Większość respondentów wskazała też na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez Internet.

– Wysokie koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych czynników, który zniechęca internatów do robienia zakupów online. Sklepy, które obniżają koszty transportu towaru, a tym samym stosują korzystną politykę dostaw, są chętniej i częściej odwiedzane przez e-konsumentów – komentuje Karolina Karaś z firmy Gemius. Jak podkreśla, niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju