Szybsze i tańsze dostawy kluczem dla e-commerce

Polski e-konsument częściej robiłby zakupy w sieci, gdyby koszty przesyłki były niższe, a czas dostawy krótszy – wynika z najnowszych badań firmy Gemius nt. tego, co motywuje polskich internautów do częstszych zakupów w Internecie.

Publikacja: 19.08.2015 13:51

Szybsze i tańsze dostawy kluczem dla e-commerce

Foto: Bloomberg

Właściciele e-sklepów często zadają sobie pytanie, co sprawiłoby, żeby internauci częściej robili zakupy online. Badania pokazują, że 71 proc. ankietowanych (użytkowników komputerów) na pierwszym miejscu stawia koszty dostawy. Większość respondentów wskazała też na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez Internet.

– Wysokie koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych czynników, który zniechęca internatów do robienia zakupów online. Sklepy, które obniżają koszty transportu towaru, a tym samym stosują korzystną politykę dostaw, są chętniej i częściej odwiedzane przez e-konsumentów – komentuje Karolina Karaś z firmy Gemius. Jak podkreśla, niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie