Reklama
Rozwiń
Reklama

Szerokopasmowy internet fundamentem gospodarki

Jak wykorzystać publiczne pieniądze na szybki internet dla każdego – zastanawiali się przedstawiciele biznesu, rządu i administracji.

Publikacja: 11.09.2016 19:23

O barierach inwestycyjnych rozmawiali (od lewej) Witold Kołodziejski, wiceminister cyfryzacji, Yao Wang, dyrektor w Huawei, Jacek Niewęgłowski, członek zarządu P4, Krzysztof Dyl, wiceprezes UKE, oraz Nikodem Bończa-Tomaszewski, prezes Exatelu

Foto: Rzeczpospolita

W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, budowa sieci szerokopasmowych w Polsce pozostaje w tyle. O tym, jakie są tego przyczyny oraz o wpływie technologii komputerowo-telekomunikacyjnych (ICT) na innowacyjność polskiej gospodarki, dyskutowali uczestnicy Huawei Broader Way Forum 2016, które miało status wydarzenia specjalnego towarzyszącego XXVI Forum Ekonomicznemu.

– Nie przesadzę mówiąc, że łącza szerokopasmowe stały się infrastrukturą krytyczną i głównym zasobem gospodarczym dla każdego państwa. Mimo to rozwój sieci szerokopasmowych napotyka różne wyzwania, szczególnie jeśli chodzi o koszt inwestycji, efektywność jej realizacji czy budowę kapitału społeczeństwa cyfrowego – mówił Junfeng Li, prezes Huawei Polska.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama