Reklama

Kreski z powstania ’44

„Co jest czarne, co białe, a co jest bez sensu", według scenariusza i z rysunkami Marii Rostockiej, wygrało V edycję konkursu „Powstanie '44" w komiksie".

Publikacja: 10.12.2011 08:29

Tematem przewodnim 59 zakwalifikowanych prac była powstańcza rzeczywistość opisana w relacjach dostępnych w Archiwum Historii Mówionej Muzeum Powstania Warszawskiego.

– Małe scenki stawały się punktem wyjścia do opowiedzenia czegoś ważnego: o relacjach międzyludzkich i o tym, jak ludzie widzą wojnę po latach – mówi dyrektor MPW Jan Ołdakowski.

Autorów zainspirowały m.in. losy Krystyny Krahelskiej – warszawskiej Syrenki, historie z życia żołnierzy, sanitariuszek, osób cywilnych, lotników RAF. Jest też powstańcza relacja dziecka.

W konkursie wzięli udział i artyści uznani, i początkujący. Najstarszy miał 49 lat, najmłodszy 14. Na trzy nagrody i trzy wyróżnienia aż cztery trafiły do kobiet.

– Opowiedziały doskonałe historie. Przejmujące, zabawne, a w dodatku świetnie wykorzystujące język komiksu – ocenia juror Szymon Holcman.

Reklama
Reklama

Grzegorz Janusz, ubiegłoroczny zwycięzca, dodaje: – W poprzednich edycjach nagrody zdobywały komiksy efektowne, a chwilami efekciarskie. Teraz wygrały prace subtelne i kameralne. Wymagające skupienia i skłaniające do powtórnej lektury.

Nagrodzone komiksy trafią do pokonkursowej antologii.

 

Literatura
Azja w polskich księgarniach: boom, stereotypy i „comfort books”
Literatura
Wojciech Gunia: „Im więcej racjonalności, tym głębszy cień”
Literatura
Książka Twardocha o wojnie w Ukrainie druga w rankingu „Der Spiegel"
Literatura
Pierwsza biografia Stanisława Tyma, ostatnia książka Katarzyny Stoparczyk
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Literatura
Pierwsza biografia Stanisława Tyma, czyli nie tylko Ryszard Ochódzki i „Miś"
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama