Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.03.2015 08:14 Publikacja: 25.03.2015 07:43
Robert B. Silvers, redaktor naczelny "The New York Review of Books"
Foto: Wikimedia Commons
Pierwszy numer dwutygodnika ukazał się 1 lutego 1963 roku w stu tysiącach egzemplarzy z miejsca wzbudzając zainteresowanie czytelników. Jak do tego doszło opowiada dokument: „The New York Review of Books: 50 lat literackich polemik" zrealizowany przez Martina Scorsese i Davida Tedeschi. Pewne jest, że odchwali ukazania się magazynu czytelnicy mogli liczyć na pogłębione, niezależne i przeciwstawiające się głównemu nurtowi opinie na temat literatury, kultury i wydarzeń społeczno-politycznych.
W każdym numerze oprócz recenzji znajdowały się także dwa – trzy materiały, które recenzjami nie były. Redaktor naczelny tego periodyku, Robert B. Silvers, zasadą uczynił stwierdzenie, że polemiki nie muszą toczyć się w duchu wojny, ale być sporami nie powodującymi urazów. Temperatura dyskusji bywała wysoka i sięgała nieraz daleko poza konkretny artykuł. Trudno się dziwić, że czytelnicy czekali na każdy kolejny numer pisma.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wydawnictwo Egmont wycofuje z rynku komiks „Gigant Poleca Premium" 1/25: Superkwęk” po rażącym błędzie językowym...
W podcaście „Rzecz o książkach” rozmawiamy o książce „Neapol słodki jak sól”. To bestseler Piotra Kępińskiego pr...
Wybitna poetka Urszula Kozioł zmarła w wieku 94 lat. Rok temu otrzymała Nagrodę Nike za tom poetycki „Raptularz”...
Przemoc, brak pieniędzy na markowe ciuchy, znikające matki i kłamiący ojcowie – Jakub Nowak w powieści „Nie w sz...
O najnowszym kryminale „Zapomniani” z serii „ECHO”, TikToku, Young Adult, zmianie wizerunku, pseudonimie i konfl...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas