Reklama

Kto powinien skutecznie zadbać o bezpieczeństwo lekowe Polski

Potrzebny jest jeden ośrodek, który skoordynowałby działania różnych ministerstw i instytucji.

Publikacja: 06.05.2025 04:50

Jak podkreślili uczestnicy debaty w Katowicach, współpraca resortów, której efektem ma być bezpiecze

Jak podkreślili uczestnicy debaty w Katowicach, współpraca resortów, której efektem ma być bezpieczeństwo lekowe, na razie kuleje

Foto: mat. pras./PTWP

Bezpieczeństwo jest postrzegane przez pryzmat starego sposobu myślenia na temat polityki odstraszania, który został ukuty w latach 50., kiedy rywalizacja państw sprowadzała się do wielkości potencjału militarnego.

– Od kilku lat otwarcie mówi się o tym, że polityka odstraszania nie może opierać się na szeroko rozumianych militariach, lecz powinna prezentować sobą wszelkie aspekty, które pośrednio i bezpośrednio determinują bezpieczeństwo danego państwa – wskazał podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EKG) gen. broni prof. Grzegorz Gielerak, dyrektor Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie. – Znaczenie ma to, jakie państwo ma podpisane umowy międzynarodowe, jak silną gospodarkę, jak silny system ochrony zdrowia, jak wygląda jego sytuacja pod kątem bezpieczeństwa lekowego – tłumaczył.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Leki i terapie
Leczymy 300 tys. pacjentów za 11 mld złotych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama