Reklama

Opinia konsultant krajowej w dziedzinie położnictwa i ginekologii o aborcji w Oleśnicy

W aktualnym stanie prawnym powoływanie się na zagrożenie dla zdrowia psychicznego kobiety przy podejmowaniu decyzji o przerwaniu ciąży często służy do zastępowania nieistniejącej przesłanki embriopatologicznej – przyznaje konsultant krajowa w dziedzinie położnictwa i ginekologii.

Publikacja: 18.04.2025 12:53

Opinia konsultant krajowej w dziedzinie położnictwa i ginekologii o aborcji w Oleśnicy

Foto: Adobe Stock

Kwestia tego, w jaki sposób należy rozumieć sformułowanie „przerywanie ciąży”, powróciła wraz ze sprawą pacjentki z Oleśnicy. Kobieta zdecydowała się na aborcję bardzo późno, bo w 36. tygodniu ciąży, po tym jak lekarze potwierdzili ciężką wadę u płodu. 10 kwietnia list z prośbą o przedstawienie interpretacji przepisów skierował do minister zdrowia Izabeli Leszczyny zarząd Towarzystwa Ginekologów i Położników, o czym „Rzeczpospolita” poinformowała jako pierwsza. Spór dotyczy tego, czy po osiągnięciu przez płód zdolności do samodzielnego życia poza organizmem matki, ciążę należy przerwać w sposób, który umożliwia uratowanie dziecka, np. w drodze cesarskiego cięcia. Czy też metodą indukcji asystolii u płodu, czyli poprzez wstrzyknięcie płodowi chlorku potasu, co jest równoznaczne z jego uśmierceniem.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ochrona zdrowia
Ochrona zdrowia: impas w sprawie ustawy podwyżkowej. „Konin to dopiero preludium”
Ochrona zdrowia
Nowa lista szczepień z refundacją w aptekach od 25 sierpnia
Ochrona zdrowia
Dr Tadeusz Oleszczuk: System kradnie współpracę z pacjentem
Ochrona zdrowia
Konkurs na onkologię z Funduszu Medycznego. Wpłynęło więcej wniosków niż w 2023 r.
Ochrona zdrowia
Priorytety duńskiej prezydencji w zdrowiu. W planach start trilogów w sprawie Aktu o lekach krytycznych
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama