To już dziesiąta edycja krakowskiego festiwalu, pomyślanego jako wydarzenie na Wielki Tydzień. Bo choć jest imprezą muzyczną, ma sprzyjać naszej refleksji w tym szczególnym okresie przed Wielkanocą. A że wśród dzieł kompozytorów dawnych epok, znajdziemy wiele utworów pisanych na okres Wielkiego Postu oraz świąt Zmartwychwstania, jest zatem z czego układać atrakcyjny program.
W ciągu dziesięciu lat „Misteria Paschalia" stały się jednym z najlepszych na świecie festiwali muzyki dawnej. Z Krakowem związali się najwybitniejsi wykonawcy, czego dowodem są również tegoroczne koncerty. Nie zabraknie na przykład dyrygenta Marca Minkowskiego i jego zespołu Le Musiciens du Louvre Grenoble, w niedawnym „Timesa" zaliczonego do 10 najlepszych orkiestr świata (nie tylko tych specjalizujących się w muzyce dawnej).
Do Krakowa przyjedzie także legendarny Jordi Savall – wirtuoz gry na violi da gamba i badacz kulturowych wpływów muzyce różnych regionów. Ze swoim zespołem Hespérion XXI przygotował specjalny program „Copernicus".
Początek i finał festiwalu należeć będzie do dwóch słynnych włoskich formacji. W poniedziałek, na inaugurację Il Giardino Armonico pod dyrekcją Giovanniego Antoniniego zaprezentuje „Il Trionfo del Tempo e del Disinganno") Händla, natomiast w świąteczną niedzielę Fabio Biondi z Europa Galante zaprasza na koncert arii Händla i Vivaldiego, które zaśpiewa kolejna wielka gwiazda festiwalu – Vivica Genaux.
To oczywiście nie koniec atrakcji, bo trzeba zauważyć jeszcze obecność w Krakowie polsko-szwajcarskiego zespołu wokalnego Ensemble Peregrina, kierowanego przez Agnieszkę Budzińską–Bennett, francuskiej orkiestry barokowej Les Talens Lyriques czy młodej gwiazdy wokalistyki, Rosjanki Julii Lezhnevej.