Reklama

Spotify. Ponad 5000 zł za milion odtworzeń

Od marca portal urósł trzykrotnie do 67 mld dol. Katalogi naszych megagwiazd zarabiają 2-3 mln zł rocznie.

Publikacja: 13.01.2021 18:27

Nagrania z Taco Hemingway’em miały 900 mln odtworzeń w 2020 r.

Nagrania z Taco Hemingway’em miały 900 mln odtworzeń w 2020 r.

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski

Jak prognozuje Goldman Sachs, w 2030 r. globalny streaming będzie warty 40 mld dol. rocznie. Już teraz generuje 66 proc. wpływów ze sprzedaży nagrań, na co zapracował m.in. Spotify. Jak powiedziała nam niedawno Federica Tremolada, dyrektor Spotify Europy Południowej i Wschodniej, miarą sukcesu jest 320 mln aktywnych użytkowników, w tym 144 mln subskrybentów Premium na 92 rynkach.

Nic dziwnego, że ostatnio cena akcji Spotify osiągnęła najwyższy poziom w historii, wzrastając na giełdzie nowojorskiej do 353,11 dol. To właśnie przełożyło się na wycenę rynkową 66,94 mld dol., czyli trzykrotnie więcej niż w połowie marca 2020 r.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Reklama
Reklama