7. Festiwal „Filmy Świata Ale Kino+"

Jeden z najciekawszych w stolicy festiwali poświęconych egzotycznym – z naszego europejskiego i zachodniego punktu widzenia – kinematografiom rozpoczął wczoraj uroczysty pokaz debiutanckiej komedii Argentynki Milagros Mumenthaler „Powrót do domu", nagrodzonej w Locarno Złotym Lampartem oraz za najlepszą rolę kobiecą Marii Canale.

Publikacja: 02.12.2011 10:41

7. Festiwal „Filmy Świata Ale Kino+"

Foto: Manana

Jeden z najciekawszych w stolicy festiwali poświęconych egzotycznym – z naszego europejskiego i zachodniego punktu widzenia – kinematografiom rozpoczął wczoraj uroczysty pokaz debiutanckiej komedii Argentynki Milagros Mumenthaler „Powrót do domu", nagrodzonej w Locarno Złotym Lampartem oraz za najlepszą rolę kobiecą Marii Canale. Zobaczymy go jeszcze w piątek i sobotę w Kinotece, zanim trafi do dystrybucji w styczniu przyszłego roku.

Regionem najliczniej reprezentowanym podczas festiwalu będzie Daleki Wschód, który już od dawna fascynuje ciekawymi i formalnie nowatorskimi filmami. Aż trzy obrazy pochodzą z dynamicznie zmieniającego się Państwa Środka.

Chaos towarzyszący ustrojowym transformacjom Chin zobaczymy w satyrze „UFO w jej oczach" Xiaolu Guo, pisarki i reżyserki znanej nam z uhonorowanej locarneńskim Złotym Lampartem „Chinki". Rozgrywa się ona w wiosce rzekomo nawiedzanej przez niezidentyfikowany obiekt latający.

Chińską prowincję – ale w okresie reżimu, w latach 70. XX wielu – pokazuje dramat „11 kwiatów" Wanga Xiaoshuai. A współczesne bezdroża pustyni Gobi w tych jej partiach, jakie historycznie należą do Tybetu, a politycznie do Chin – obraz „Słoneczny trakt" Sonthara Gyala.

Z japońskim kinem spotkamy się dzięki wybitnym twórcom Hirokazu Koreeda („Życzenie" toczące się u stóp dymiącego wulkanu w Kagoshimie) i Naomi Kawase (rozgrywające się w wiosce Asuka – starożytnej japońskiej stolicy „Hanezu", nominowane do Złotej Palmy w Cannes).

Obejrzymy też po jednym filmie z Singapuru („Tatsumi", animowana biografia kultowego japońskiego rysownika mang) i Korei Południowej („Miasto tańca" Jeona Kyu-hwana, bohaterką jest uciekinierka z Korei Północnej).

Podczas festiwalu poznamy też nowe produkcje z Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i Afryki. Będzie to także okazja spotkania z Młodym Kinem Argentyńskim.

7. Festiwal „Filmy Świata Ale Kino+", Muranów, Warszawa, ul. Andersa 1, rezerwacje: tel. 22 635 25 29, Kinoteka, PKiN, pl. Defilad 1, tel. 22 551 70 70, kino KC, ul. Nowy Świat 6/12, tel. 606 265 755, bilety: 20 zł (pakiet 3 – 5 biletów – 18 zł za sztukę, 6 lub więcej biletów – 16 zł za sztukę, bilety do kina KC – 12 zł), czwartek (1.12) – czwartek (8.12)

Jeden z najciekawszych w stolicy festiwali poświęconych egzotycznym – z naszego europejskiego i zachodniego punktu widzenia – kinematografiom rozpoczął wczoraj uroczysty pokaz debiutanckiej komedii Argentynki Milagros Mumenthaler „Powrót do domu", nagrodzonej w Locarno Złotym Lampartem oraz za najlepszą rolę kobiecą Marii Canale. Zobaczymy go jeszcze w piątek i sobotę w Kinotece, zanim trafi do dystrybucji w styczniu przyszłego roku.

Regionem najliczniej reprezentowanym podczas festiwalu będzie Daleki Wschód, który już od dawna fascynuje ciekawymi i formalnie nowatorskimi filmami. Aż trzy obrazy pochodzą z dynamicznie zmieniającego się Państwa Środka.

Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla