Nagroda Banku Zachodniego WBK Nagroda Banku Zachodniego WBK od lat promuje zdjęcia, które angażują odbiorcę, pokazują złożoność naszych czasów, problemy społeczne, ciekawe – choć nieraz trudne – doświadczenia. Wśród nagrodzonych fotografii jest portret chłopców, którzy założyli drużynę piłkarską i grali na jednej z największych w Europie hałd kopalnianych, fotoreportaż dokumentujący wakacje zorganizowane w Polsce dla grupy gruzińskich dzieci, aby choć na kilkanaście dni mogły zapomnieć o traumatycznych przeżyciach związanych z wojną między Rosją a ich krajem, i wiele innych zdjęć o podobnym, społecznym charakterze.
W poprzedniej edycji BZ WBK Press Foto nagrodzony został fotoreportaż oddający atmosferę panującą w Polsce podczas wyjątkowych dni po katastrofie smoleńskiej. W tym roku Nagroda Banku Zachodniego WBK trafi do Mateusza Dopierały, freelancera. Autor w reportażu z pierwszego poznańskiego turnieju szachowego dla przedszkolaków uchwycił rywalizację młodych zawodników, która wydaje się być dla nich entuzjastycznym, pełnym emocji doświadczeniem. Radosnym przeżyciem, ale i początkiem czegoś nowego. – Patrząc na nagrodzony fotoreportaż, widzimy radość płynącą ze sportowej rywalizacji, ale także, a może przede wszystkim, rodzącą się pasję, która odpowiednio pielęgnowana poprzez sztukę oraz edukację przez długie lata pozytywnie kształtuje młode osobowości – powiedział Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Banku Zachodnim WBK.
– Rozbudzanie pasji i rozwijanie umiejętności w najmłodszym pokoleniu jest bardzo ważne dla naszego banku. Prowadzimy w tym zakresie wiele projektów edukacyjnych i sponsoringowych. Bank Zachodni WBK od wielu lat angażuje się w programy edukacyjne, których odbiorcami są dzieci i młodzież. Podejmuje takie projekty samodzielnie lub poprzez współpracę z różnymi instytucjami, jak Muzeum Historii Polski, Muzeum Powstania Warszawskiego, ze szkołami i uczelniami wyższymi. Również Fundacja Banku Zachodniego WBK prowadzi szereg programów kształtujących postawy prospołeczne (Bank Ambitnej Młodzieży oraz Inforamicus) oraz podnoszących wiedzę z zakresu nauk ścisłych i przedsiębiorczości (program „Liga bankowa" i gra „Business Zone") czy historii (program „Rówieśnicy").