Reklama

W obronie dziennikarskiej rzetelności

Rzetelność, warsztat, etyka – to słowa klucze, na które często wskazywali prelegenci konferencji „Media-Biznes -Kultura. Pomorze 2015". Ich zdaniem odróżniają tradycyjne dziennikarstwo od mediów elektronicznych, szczególnie społecznościowych.

Aktualizacja: 31.12.2015 10:55 Publikacja: 19.10.2015 00:01

Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Nie tylko mediów

Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Nie tylko mediów

Foto: materiały prasowe

– Mamy wzrost popularności mediów elektronicznych, ale mam wrażenie, że news dobrze dziennikarsko obrobiony wciąż się broni – mówi „Rz" Maciej Grabski, założyciel Wirtualnej Polski, a dzisiaj inwestor w gdańskim kompleksie Olivia Business Centre. – Pokazują to światowe redakcje, jak „Wall Street Journal" czy „Financial Times". Prawdziwe dziennikarstwo – nie ujmując social mediom – te prawdziwe redakcje, prawdziwe tematy obrobione przez specjalistów mają się dobrze. Na szczęście w Polsce przetrwały media tradycyjne, bo niezwykle ważne jest to, by istnieli specjaliści, by wiedzieli, co to jest warsztat, etyka, oddzielenie własnego komentarza od informacji. Marzyłoby mi się, by te media były bogate, bo wtedy jest więcej dziennikarzy i mają więcej czasu na wykonanie pracy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kraj
Rewolucja na Lotnisku Chopina. Szybciej przez bramki bezpieczeństwa
Kraj
Najwyższy czas na układy zbiorowe
Kraj
Nowe autobusy z Warszawy do rosyjskiego Królewca. Będą woziły powietrze?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Warszawa
Zamiast do KO przejdą do nowej partii? „Są zapytania od działaczy Nowoczesnej”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama