Włosy Lewandowskich w kryptoreklamie

Czy oznaczenie artykułu w prasie jako "materiały partnera" jest wystarczające, by odbiorcy nie mieli wątpliwości, że jest to przekaz reklamowy? Na to pytanie odpowiedział Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy po rozpatrzeniu skargi na publikację o szamponie Head&Shoulders z wykorzystaniem wizerunku Anny i Roberta Lewandowskich.

Aktualizacja: 23.09.2018 11:06 Publikacja: 23.09.2018 10:30

Włosy Lewandowskich w kryptoreklamie

Foto: Adobe Stock

dgk

Komisja rozpatrywała skargę osoby, której nie podobała się publikacja na portalu Plotek.pl. Jej zdaniem była to reklama produktów Head & Shoulders, ale oznaczona w taki sposób, że  wprowadzała odbiorców w błąd, sugerując, że publikacja jest artykułem prasowym.

- Zamiast określeń "artykuł sponsorowany", "reklama", używane jest wyłącznie określenie "materiały partnera" - napisał skarżący do Komisji Etyki Reklamy.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów