Ograniczenia natężenia dźwięku w reklamach telewizyjnych wprowadzono rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 czerwca ubiegłego roku.
Przepisy przewidują, iż poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie powinien przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających. Nadawcy zostali jednocześnie zobowiązani do porównania „poziomu głośności audycji nadawanych w okresie 20 sekund przed rozpoczęciem nadawania reklam i telesprzedaży z poziomem głośności poszczególnych nadawanych reklam i telesprzedaży".
Jak się jednak okazuje, nadawcy nie respektują przepisów wspomnianego rozporządzenia. Na problem uwagę zwrócił ostatnio Rzecznik Praw Obywatelskich, który w piśmie do Przewodniczącego KRRiT stwierdza, iż wciąż napływają od niego skargi od telewidzów dotyczące natężenia dźwięku przez nadawców w czasie emisji bloków reklamowych.
RPO przywołuje wyniki przeprowadzonego przez KRRiT monitoringu głośności reklam, z którego wynika, że na 58 kontrolowanych nadawców, aż w 43 zmonitorowanych programach nie realizowali oni nałożonego na nich obowiązku, i zostali wezwania przez Przewodniczącego Krajowej Rady do zaprzestania naruszania prawa.