Organizator wyjazdu może  zmienić warunki zakwaterowania. Może się też okazać, że zamiast hotelu X nagle oferta dotyczy hotelu Y, i to w innym miejscu. O takich zmianach klient musi zostać poinformowany. Może wtedy albo zgodzić się na nowe warunki, albo odstąpić od umowy.

Zmiany mogą dotyczyć również ceny (choć ta co do zasady nie może być zmieniana, chyba że wynika to z przyczyn obiektywnych, jeśli biuro zastrzegło taką możliwość w umowie). Wtedy klient musi się zgodzić na nowe warunki. Jeśli nie, może od umowy odstąpić.

Jeżeli turysta zrezygnuje z wyjazdu, biuro turystyczne musi zwrócić mu wszystkie pieniądze, jakie zapłacił.

Ustawa o usługach turystycznych chroni dodatkowo konsumenta, by nie był stawiany przez organizatorów wypoczynku pod ścianą. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje turyście także wtedy, gdy jego decyzja nie jest związana ze zmianą warunków umowy czy ceny. W takiej sytuacji nie może jednak liczyć na zwrot wszystkich wpłaconych pieniędzy. Biuro podróży ma prawo pobrać od niego kwotę, która odpowiada poniesionym już kosztom. Czyli zwraca wpłacone pieniądze, ale potrąca wydatki związane np. z rezerwacją miejsca w hotelu czy w samolocie.