Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale podjętej 26 marca 2014 r. w związku ze skargą złożoną przez konsumenta (nr ZO 35/14).
Przedmiotem skargi była reklama mopa obrotowego o nazwie Whirly Mop spółki Mango Media z Gdyni, prezentowana w Internecie.
Konsument w wyniku przeprowadzonej analizy działania mopa, szczególnie co do wchłanianej ilości wody uznał, iż tezy prezentowane w reklamie są nieprawdziwe. W związku z tym 27 listopada 2013 r. zwrócił się do firmy Mango o zajęcie stanowiska oraz o podanie źródeł cytowanych wartości dotyczących m.in. pochłaniania wody i ilości obrotów mopa.
Ponieważ spółka nie udzieliła konsumentowi odpowiedzi na stawiane zarzuty, wniósł on skargę do Rady Reklamy z prośbą o interwencję i wyjaśnienie wątpliwości, czy informacje podawane przez Mango są zgodne z prawdą (sygn. skargi K/02/14).
Winny producent
W pisemnej odpowiedzi na skargę spółka Mango Media wyjaśniła, że informacje podane w skarżonej reklamie zostały uzyskane bezpośrednio od producenta produktu Whirly Mop, będącego jednocześnie producentem przedmiotowej reklamy.