Tak uznał skład orzekający komisji, który zajął się skarga konsumenta skarżącego się na internetową reklamę (uchwała nr ZO 52/15).
W opinii skarżącego reklama produktu znacząco odbiega od rzeczywistości. Konsument zauważa, że zakupiony produkt nie spełnia kryteriów prezentowanych w reklamie tj. nie posiada kolorowego wyświetlacza dotykowego. Klient sklepu złożył reklamację. Reklama w ocenie skarżącego celowo wprowadza w błąd poprzez treść przekazu, która zawiera odmienne informacje o rzeczywistych funkcjach sprzętu.
W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent, który równocześnie wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy w myśl którego „reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.".
Ponadto zarzucił niezgodność reklamy z art. 10 ust. 1 a) Kodeksu Etyki Reklamy. Stanowi on, że: „reklamy nie mogą wprowadzać w błąd jej odbiorców, w szczególności w odniesieniu do: a) istotnych cech, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji, przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego produktu;".
Skarżony złożył pisemną odpowiedź na skargę, w której wniósł o odrzucenie bądź oddalenie skargi konsumenckiej.