Reklama
Rozwiń

72 mln zł kary dla AAA Auto za nieprawdziwe informacje i klauzule abuzywne

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje ws. jednego z wiodących sprzedawców samochodów używanych za wprowadzanie klientów w błąd co do ceny pojazdu oraz stosowanie niedozwolonych postanowień umownych.

Publikacja: 24.01.2024 12:38

72 mln zł kary dla AAA Auto za nieprawdziwe informacje i klauzule abuzywne

Foto: mat. prasowe

Do Urzędu wpłynęły liczne skargi na Autocentrum AAA Auto — dotyczyły one zapisów w umowach z klientami, oraz nieprawidłowości w polityce sprzedażowej firmy. W szczególności chodziło o sposób prezentacji ceny pojazdu. Klient nie wiedział, że ta podana w ofercie internetowej, zawiera także koszt dodatkowego ubezpieczenia „Carlife Gwarancja”.
- Konsumenci już na etapie wstępnego zapoznawania się z ofertą powinni zostać rzetelnie poinformowani o tym, jaka jest finalna cena samochodu i co się na nią składa. Podczas podpisywania umowy nie mogą być zaskakiwani dodatkowymi opłatami i zmuszani do zakupu dodatkowych produktów czy usług. - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo w Polsce
Ruch Adama Bodnara ws. wyborów prezydenckich. Będzie ponowne liczenie głosów
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Nabici w Amber Gold: wiadomo, kiedy zapadnie wyrok