Reklama

72 mln zł kary dla AAA Auto za nieprawdziwe informacje i klauzule abuzywne

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje ws. jednego z wiodących sprzedawców samochodów używanych za wprowadzanie klientów w błąd co do ceny pojazdu oraz stosowanie niedozwolonych postanowień umownych.

Publikacja: 24.01.2024 12:38

72 mln zł kary dla AAA Auto za nieprawdziwe informacje i klauzule abuzywne

Foto: mat. prasowe

Do Urzędu wpłynęły liczne skargi na Autocentrum AAA Auto — dotyczyły one zapisów w umowach z klientami, oraz nieprawidłowości w polityce sprzedażowej firmy. W szczególności chodziło o sposób prezentacji ceny pojazdu. Klient nie wiedział, że ta podana w ofercie internetowej, zawiera także koszt dodatkowego ubezpieczenia „Carlife Gwarancja”.
- Konsumenci już na etapie wstępnego zapoznawania się z ofertą powinni zostać rzetelnie poinformowani o tym, jaka jest finalna cena samochodu i co się na nią składa. Podczas podpisywania umowy nie mogą być zaskakiwani dodatkowymi opłatami i zmuszani do zakupu dodatkowych produktów czy usług. - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i trybunały
Sędzia kupił wódkę na stacji benzynowej, wypił i odjechał. SN wydał wyrok
Prawo w Polsce
Związki partnerskie. Rząd pokazał nowy projekt ustawy. Co zawiera?
Spadki i darowizny
Deregulacja w spadkach. Będzie prościej i nowocześniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama