Reklama

Deutsche Bank Polska ma zapłacić 5,7 mln zł kary za naruszenie praw konsumentów

Deutsche Bank Polska został ukarany przez UOKiK za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o jednostronne zmiany postanowień dotyczących wysokości opłat za zaświadczenia o historii spłaty kredytów lub pożyczek hipotecznych. Klienci banku mogą starać się zwrot opłat pobranych przez bank w oparciu o zmieniony cennik.

Publikacja: 13.03.2023 14:28

Deutsche Bank

Deutsche Bank

Foto: PARKIET, Szymon Łaszewski

dgk

Niedopuszczalne jednostronne zmiany postanowień abuzywnych w wykonywanych umowach – tak w skrócie można określa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów praktykę, za jaką został ukarany Deutsche Bank Polska S.A.   Konsumenci byli wprowadzani w błąd w związku z rozpowszechnianiem przez bank nieprawdziwych informacji co do zmiany wysokości pobieranych opłat za wystawienie zaświadczeń dotyczących kredytów lub pożyczek hipotecznych denominowanych do waluty obcej, w tym we franku szwajcarskim.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama