Reklama

KER: Reklama Rutinoscorbinu w Google nie wprowadza odbiorców w błąd

Reklama Rutinoscorbinu nie wprowadza odbiorców w błąd co do właściwości produktu.

Publikacja: 12.06.2016 15:30

KER: Reklama Rutinoscorbinu w Google nie wprowadza odbiorców w błąd

Foto: Bloomberg

Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale z 5 kwietnia br.

Przedmiotem skargi była reklama internetowa produktu leczniczego o nazwie Rutinoscorbin firmy GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o. o. - pod hasłem "Ból stawów: Rutinoscorbin. Pierwszy preparat na polskim rynku, który łączy witaminę C i rutynę!"

- W reklamie emitowanej w Google producent wskazuje, że jego lek leczy ból stawów. Jest to niezgodne z prawdą, ponieważ w ulotce leku nic takiego nie jest napisane, wręcz przeciwnie, działanie leku jest zupełnie inne (suplementacja witaminą, a nie leczenie bólu stawów) - podniósł skarżący (sygn. K/190/15).

Reklama AdWords

- Wskazaniem do stosowania produktu Rutinoscorbin są między innymi stany zwiększonego zapotrzebowania na kwas askorbowy (przeziębienia, zakażenia wirusowe w tym grypa). Prowadząc reklamę internetową produktu „Rutinoscorbin", informujemy konsumentów o pierwszych symptomach przeziębienia i grypy, do których należą bóle mięśni i stawów - zaznaczył producent w odpowiedzi na skargę.

Podkreślił przy tym, że zaskarżona reklama prowadzona była w systemie reklamowym Google AdWords i polegała na wyświetleniu linku do strony produktu po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła „ból stawów".

Reklama
Reklama

- Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy. Jest to krótki komunikat, który ma na celu przekierowanie użytkownika do docelowej strony WWW produktu. Zaś pełne informacje o produkcie i wskazaniach do jego stosowania znajdują się na stronie produktowej, gdzie producent wyraźnie informuje, że lek jest przeznaczony do stosowania w stanie niedoboru i zwiększonego zapotrzebowania na witaminę C - tłumaczył skarżony.

Dodał, że ból stawów pojawia się na stronie docelowej wyłącznie w kontekście udzielania konsumentowi szerszej informacji o objawach przeziębienia i grypy. GSK nie sugeruje przy tym, że produkt Rutinoscorbin zwalcza ból mięśni i stawów.

Nie było wprowadzenia w błąd

Zespół Orzekający stwierdził, że reklama nie nadużywała zaufania odbiorców, ani też nie wykorzystywała ich braku doświadczenia lub wiedzy.

Jego zdaniem przedmiotowa reklama nie wprowadzała również odbiorców w błąd co do właściwości produktu i w sposób odpowiedni przedstawiała jego cechy.

I choć skład orzekający nie dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanego przez skarżącego i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami, reklamodawca zaprzestał jej emisji.

Uchwała nr ZO 35/16 z dnia 5 kwietnia 2016 roku

Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo drogowe
Koniec mandatów za zieloną strzałkę? Ministerstwo szykuje rewolucyjne zmiany
Sądy i trybunały
Fundacja Helsińska nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Nieruchomości
Nadchodzi rewolucja w spółdzielniach mieszkaniowych. Jest projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w Polsce
Twoje dziecko jest ofiarą hejtu? Sprawdź, jakie kroki prawne możesz podjąć
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama