Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale z 5 kwietnia br.
Przedmiotem skargi była reklama internetowa produktu leczniczego o nazwie Rutinoscorbin firmy GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o. o. - pod hasłem "Ból stawów: Rutinoscorbin. Pierwszy preparat na polskim rynku, który łączy witaminę C i rutynę!"
- W reklamie emitowanej w Google producent wskazuje, że jego lek leczy ból stawów. Jest to niezgodne z prawdą, ponieważ w ulotce leku nic takiego nie jest napisane, wręcz przeciwnie, działanie leku jest zupełnie inne (suplementacja witaminą, a nie leczenie bólu stawów) - podniósł skarżący (sygn. K/190/15).
Reklama AdWords
- Wskazaniem do stosowania produktu Rutinoscorbin są między innymi stany zwiększonego zapotrzebowania na kwas askorbowy (przeziębienia, zakażenia wirusowe w tym grypa). Prowadząc reklamę internetową produktu „Rutinoscorbin", informujemy konsumentów o pierwszych symptomach przeziębienia i grypy, do których należą bóle mięśni i stawów - zaznaczył producent w odpowiedzi na skargę.
Podkreślił przy tym, że zaskarżona reklama prowadzona była w systemie reklamowym Google AdWords i polegała na wyświetleniu linku do strony produktu po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła „ból stawów".