Reklama

KER: Reklama Rutinoscorbinu w Google nie wprowadza odbiorców w błąd

Reklama Rutinoscorbinu nie wprowadza odbiorców w błąd co do właściwości produktu.

Publikacja: 12.06.2016 15:30

KER: Reklama Rutinoscorbinu w Google nie wprowadza odbiorców w błąd

Foto: Bloomberg

Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale z 5 kwietnia br.

Przedmiotem skargi była reklama internetowa produktu leczniczego o nazwie Rutinoscorbin firmy GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o. o. - pod hasłem "Ból stawów: Rutinoscorbin. Pierwszy preparat na polskim rynku, który łączy witaminę C i rutynę!"

- W reklamie emitowanej w Google producent wskazuje, że jego lek leczy ból stawów. Jest to niezgodne z prawdą, ponieważ w ulotce leku nic takiego nie jest napisane, wręcz przeciwnie, działanie leku jest zupełnie inne (suplementacja witaminą, a nie leczenie bólu stawów) - podniósł skarżący (sygn. K/190/15).

Reklama AdWords

- Wskazaniem do stosowania produktu Rutinoscorbin są między innymi stany zwiększonego zapotrzebowania na kwas askorbowy (przeziębienia, zakażenia wirusowe w tym grypa). Prowadząc reklamę internetową produktu „Rutinoscorbin", informujemy konsumentów o pierwszych symptomach przeziębienia i grypy, do których należą bóle mięśni i stawów - zaznaczył producent w odpowiedzi na skargę.

Podkreślił przy tym, że zaskarżona reklama prowadzona była w systemie reklamowym Google AdWords i polegała na wyświetleniu linku do strony produktu po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła „ból stawów".

Reklama
Reklama

- Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy. Jest to krótki komunikat, który ma na celu przekierowanie użytkownika do docelowej strony WWW produktu. Zaś pełne informacje o produkcie i wskazaniach do jego stosowania znajdują się na stronie produktowej, gdzie producent wyraźnie informuje, że lek jest przeznaczony do stosowania w stanie niedoboru i zwiększonego zapotrzebowania na witaminę C - tłumaczył skarżony.

Dodał, że ból stawów pojawia się na stronie docelowej wyłącznie w kontekście udzielania konsumentowi szerszej informacji o objawach przeziębienia i grypy. GSK nie sugeruje przy tym, że produkt Rutinoscorbin zwalcza ból mięśni i stawów.

Nie było wprowadzenia w błąd

Zespół Orzekający stwierdził, że reklama nie nadużywała zaufania odbiorców, ani też nie wykorzystywała ich braku doświadczenia lub wiedzy.

Jego zdaniem przedmiotowa reklama nie wprowadzała również odbiorców w błąd co do właściwości produktu i w sposób odpowiedni przedstawiała jego cechy.

I choć skład orzekający nie dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanego przez skarżącego i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami, reklamodawca zaprzestał jej emisji.

Uchwała nr ZO 35/16 z dnia 5 kwietnia 2016 roku

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama