Przedmiotem skarg była reklama dostępu do internetu, opatrzona hasłem „TEGO JESZCZE NIE BYŁO INTERNET ZA 0 ZŁ NA ZAWSZE".
Konsument zwrócił uwagę, że po kliknięciu w zachęcający baner otwiera się strona Netii, na której jest informacja: "Internet za darmo do końca roku!".
„Internet za 0 zł na zawsze"
Skarżący podkreślił, że oba hasła są oczywiste i jasne w przekazie, ale sprzeczne ze sobą.
- Reklama wprowadza w błąd - według komunikatu Internet za 0 zł jest "na zawsze" - co może sugerować darmową usługę na całkowity czas trwania umowy, w rzeczywistości jest to oferta z ograniczeniem czasowym - do końca roku 2016. Treść "na zawsze" może wskazywać na darmowe świadczenie usług bez ograniczeń nałożonych na konsumenta - czytamy w skardze.
Skargę poparł arbiter-referent i wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.