Aktualizacja: 22.08.2017 08:33 Publikacja: 22.08.2017 07:54
Foto: Fotolia
Wakacje to okres, w którym częściej niż zwykle się przemieszczamy. W podróży jednak może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych sytuacji, które znacznie ją wydłużą. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, czego mogą się domagać konsumenci w takich przypadkach.
Przede wszystkim, niezależnie od środka transportu, w przypadku odwołania połączenia przewoźnik musi zapewnić inny dojazd do tego samego miejsc, albo – jeśli podróżny zrezygnuje – zwrócić mu pełną wartość biletu. Prawo to powstaje także w przypadku znacznego opóźnienia, przy czym jego minimalny czas jest zależny od środka transportu. Dla pociągów wynosi godzinę, dla statków – półtorej godziny, a dla autokarów – dwie godziny.
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Za brak ważnego biletu parkingowego w przypadku przekroczenia czasu postoju nie można nakładać kar - wynika z wy...
Uchwała Sądu Najwyższego nie dała spodziewanego impulsu do walki o rekompensaty finansowe za wyjazdy na wycieczk...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas