Prawo do odszkodowania nie tylko za spóźniony samolot

Także osoby podróżujące pociągami, statkami i autokarami mają prawo do pewnych świadczeń w przypadku opóźnień.

Aktualizacja: 22.08.2017 08:33 Publikacja: 22.08.2017 07:54

Prawo do odszkodowania nie tylko za spóźniony samolot

Foto: Fotolia

Wakacje to okres, w którym częściej niż zwykle się przemieszczamy. W podróży jednak może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych sytuacji, które znacznie ją wydłużą. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, czego mogą się domagać konsumenci w takich przypadkach.

Przede wszystkim, niezależnie od środka transportu, w przypadku odwołania połączenia przewoźnik musi zapewnić inny dojazd do tego samego miejsc, albo – jeśli podróżny zrezygnuje – zwrócić mu pełną wartość biletu. Prawo to powstaje także w przypadku znacznego opóźnienia, przy czym jego minimalny czas jest zależny od środka transportu. Dla pociągów wynosi godzinę, dla statków – półtorej godziny, a dla autokarów – dwie godziny.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów