Zakupy online - nowe problemy konsumentów

Po zamknięciu galerii handlowych coraz częściej kupujemy ubrania i buty przez internet. Sklepy i aplikacje zaczęły też oferować klientom możliwość wyprzedaży ich własnych szaf. To nowe okazje do sporów.

Aktualizacja: 23.04.2021 13:42 Publikacja: 23.04.2021 13:30

Zakupy online - nowe problemy konsumentów

Foto: Adobe Stock

dgk

Od stycznia 2021 działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie notuje znaczący wzrost zgłoszeń dotyczących branży obuwniczo – odzieżowej. W I kwartale było już ok. 275 skarg i zapytań, podczas gdy w  całym 2020 r. ECK  otrzymało około 500 transgranicznych skarg od konsumentów.

Zgłoszenia dotyczą najczęściej wad produktów, niedostarczenia zakupionej rzeczy, odstąpienia od umowy. Ale pojawiają się też nowe kategorie skarg. Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga konsumentom w razie sporu ze sprzedawcą zarejestrowanym w innym kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, opisuje je i radzi co można zrobić.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie