Jeśli korzystanie z przydzielonego numeru telefonicznego jest uciążliwe, abonent może wystąpić do operatora o jego zmianę. Najczęściej z tego uprawnienia będą korzystać osoby, które np. są nękane telefonicznie w określonych godzinach dnia.
W myśl wchodzącego dzisiaj w życie [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=405481]rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych[/link], abonent w takiej sytuacji musi złożyć pisemny wniosek do dostawcy usług, określając w nim charakter doznawanych uciążliwości i czas ich występowania.
Wniosek spełniający wymogi prawa powinien być rozpatrzony i zrealizowany w ciągu 21 dni od dnia jego złożenia. Oznacza to, że w tym czasie abonent powinien otrzymać nowy aktywny już numer telefonu niegenerujący kłopotów z uzyskaniem połączenia.
[srodtytul]Nowe mieszkanie[/srodtytul]
Rozporządzenie określa też tryb przenoszenia przydzielonego już numeru w razie zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności gospodarczej. Również taki wniosek powinien być zrealizowany w ciągu 21 dni.