Do Komisji wpłynęło sześć skarg, których przedmiotem była reklama telewizyjna Internetu domowego sieci Plus GSM (sygn. K/112/13/01-06).
Skarżący zarzucili reklamodawcy - spółce Polkomtel, że pokazywanie młodej dziewczyny, która urządzając nowe mieszkanie z uśmiechem na twarzy opowiada o tym jak rozstała się ze swoim chłopakiem i zaczyna wszystko od nowa - ma nowe mieszkanie i przy okazji zmieniła również operatora internetowego - jest promowaniem stylu życia bez zobowiązań oraz traktuje drugiego człowieka w sposób przedmiotowy.
- Reklama ta pokazuje rozstanie jako coś pozytywnego. Taki zafałszowany, czy zniekształcony obraz rzeczywistości może negatywnie wpływać na rozwój społeczny i moralny dzieci i młodzieży, bowiem życie pod wspólnym dachem kobiety i mężczyzny, będących parą, nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami czy obowiązkami, mało tego, nie wiąże się również z uczuciami ani przywiązaniem, bowiem w każdej chwili, bez żalu czy smutku, można się rozstać - podnieśli w skardze konsumenci.
Popierający skargę arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, co jest niezgodne z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy.
.... formalnie nie
W pisemnej odpowiedzi na skargę spółka Polkomtel stwierdziła przede wszystkim, że nie jest sygnatariuszem kodeksu etyki reklamy, jak również nigdy nie zobowiązywała się do jego stosowania.