Reklama

Najwięcej skarg na spóźnione samoloty

Ponad 3 tys. spraw obsłużyło w ubiegłym roku Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.

Publikacja: 28.02.2014 08:23

Najwięcej skarg na spóźnione samoloty

Foto: www.sxc.hu

Gdy sprzedawca z innego państwa Unii Europejskiej wprowadzi w błąd polskiego konsumenta, ten nie jest bezradny. Potwierdzają to statystyki spraw, jakimi w 2013 r. zajmowało się Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

W sumie do polskiego ECK wpłynęły 1472 skargi na przedsiębiorców. To niewiele mniej niż w 2012 r., gdy odnotowano 1484 skargi. Zauważalna jest jednak stabilizacja, ponieważ jeszcze w 2011 r. konsumenci skarżyli się na praktyki sprzedawców czy usługodawców 1031 razy.

W 2013 r. ECK otrzymał też 1493 zapytań. Czyli ECK zajmowało się prawie 3 tys. spraw (skargi i zapytania).

Centrum pomaga rozstrzygać spory między polskimi konsumentami i zagranicznymi przedsiębiorcami. Pomaga też wtedy, gdy obywatel z innego państwa unijnego ma problem z polską firmą.

Piotr Stańczak, dyrektor ECK w Polsce, przyznaje, że jest zadowolony z wyników. Wskazuje, że ilość spraw, jakie trafiły do ECK, przekroczyła średnią Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Reklama
Reklama

W całej Unii Europejskiej liczba skarg i zapytań wzrosła. W 2013 r. było ich o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie ponad 80 tys.

Konsumenci najczęściej skarżą się na nieprzestrzeganie ich praw podczas korzystania z usług transportowych. Spośród nich najwięcej dotyczy przewozów lotniczych (18,3 proc.), a najmniej wynajmu samochodów (4,5 proc.).

Na drugim miejscu pod względem liczby skarg i zapytań uplasowały się sprawy związane z reklamacjami urządzeń gospodarstwa domowego. Miejsce na podium zajęły też usługi i towary związane ze sportem, rekreacją czy kulturą.

Powodem kłopotów konsumentów w Unii Europejskiej jest też dostawa przesyłek – 15,4 proc. spraw. Problemy związane z reklamacjami uszkodzonych produktów stanowiły 12,4 proc. skarg i zapytań. Na trzecim miejscu znalazły się sprawy związane z niezgodnością towaru z umową sprzedaży. Takie problemy stanowiły 10 proc. zgłoszeń konsumentów.

Gdy sprzedawca z innego państwa Unii Europejskiej wprowadzi w błąd polskiego konsumenta, ten nie jest bezradny. Potwierdzają to statystyki spraw, jakimi w 2013 r. zajmowało się Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

W sumie do polskiego ECK wpłynęły 1472 skargi na przedsiębiorców. To niewiele mniej niż w 2012 r., gdy odnotowano 1484 skargi. Zauważalna jest jednak stabilizacja, ponieważ jeszcze w 2011 r. konsumenci skarżyli się na praktyki sprzedawców czy usługodawców 1031 razy.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama