W najnowszej decyzji UOKiK zakwestionował praktyki stosowane na rynku usług finansowych przez spółkę MiniCredit z Warszawy, które polegały m.in. na pobieraniu od konsumentów opłaty administracyjnej za przygotowanie umowy oraz przekazanie środków pieniężnych pożyczkobiorcy.
- Zgodnie z prawem konsument powinien otrzymać umowę kredytu bezpłatnie, natomiast opłaty naliczane za dodatkowe czynności powinny odpowiadać wysokości kosztów, które poniósł przedsiębiorca - podkreślił Urząd.
Jego zdaniem czynności administracyjne prowadzące do zawarcia umowy pożyczki nie stanowią odrębnego świadczenia na rzecz pożyczkobiorcy i przedsiębiorca powinien je wykonywać w ramach prowadzonej działalności na własny koszt i ryzyko.
Spółka zaniechała stosowanie niedozwolonej praktyki. Urząd zwrócił jednak uwagę, że również w przyszłości spółka powinna dostosowywać swoje działania do aktualnego stanu prawnego.
Przed podpisaniem mowy, należy zwrócić uwagę na: