Reklama suplementów diety: czy możliwa jest samoregulacja?

Kodeksy dobrych praktyk zwiększają ochronę konsumentów, ograniczają działania sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, w rezultacie przyczyniają się do wzrostu zaufania klientów. O tym, co powinien zawierać kodeks dobrych praktyk branży suplementów diety dyskutowali przedstawiciele 26 instytucji i stowarzyszeń branżowych.

Aktualizacja: 30.04.2016 21:30 Publikacja: 30.04.2016 19:04

Reklama suplementów diety: czy możliwa jest samoregulacja?

Foto: 123RF

Zgodnie z danymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, producenci suplementów diety wydali w 2015 roku 871 mln zł na promocję tych produktów. W 1997 r. przekazy handlowe m.in. produktów leczniczych, suplementów, wyrobów medycznych stanowiły 4,6 proc. wszystkich przekazów, w 2015 r. już prawie co czwarta reklama telewizyjna dotyczyła tego typu produktów (24,7 proc.) – wynika z danych KRRiT. Nie zawsze jednak konsument jest rzetelnie i wyczerpująco informowany o ich właściwościach.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Prawo karne
Prawomocny wyrok dla Dody. "Sterowała z tylnego siedzenia"
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Prawo w Polsce
Myśliwi nie będą mogli polować na siedem gatunków ptaków
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Praca, Emerytury i renty
Komu przysługuje zasiłek dla bezrobotnych? Wysokość świadczenia w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego