Reklama
Rozwiń

Klient niewypłacalnego biura podróży może sam iść do sądu z roszczeniem

Klient niewypłacalnego biura podróży może sam żądać zwrotu wpłaty na niewykonaną wycieczkę.

Aktualizacja: 24.05.2016 11:25 Publikacja: 22.05.2016 17:32

Turysta może teoretycznie sprawdzić, jaką gwarancję wykupiło biuro w Centralnej Ewidencji Organizato

Turysta może teoretycznie sprawdzić, jaką gwarancję wykupiło biuro w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych, ale dla przeciętnego odbiorcy jest ona nieczytelna.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Najnowsza uchwała Sądu Najwyższego jest istotna dla poszkodowanych przez bankructwo firm turystycznych, zwłaszcza gdy działania marszałka województwa nie są skuteczne.

Mariusz Wojdan, ksiądz organizujący pielgrzymkę dla 44 osób do Szwecji, tuż przed wyjazdem dowiedział się od właścicielki biura turystycznego, że wycieczki nie będzie, bo jej firma ma problemy finansowe. Zobowiązała się zwrócić wpłacone ok. 200 tys. zł. Po kilku miesiącach oświadczyła, że jest niewypłacalna.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono