Reklama
Rozwiń

Firmy rzadko godzą się na niesądowe rozwiązania

Klienci chcieliby rozstrzygać konflikty polubownie, jednak wiele firm nie chce uczestniczyć w takich postępowaniach.

Aktualizacja: 28.03.2017 09:07 Publikacja: 28.03.2017 08:27

Firmy rzadko godzą się na niesądowe rozwiązania

Foto: 123RF

Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, która weszła w życie 10 stycznia, zobowiązuje przedsiębiorców odmawiających uwzględnienia reklamacji do zadeklarowania się, czy zgadzają się na alternatywne wobec sądu rozstrzygnięcie sporu (ADR – ang. Alternative Dispute Resolution).

– Z naszych obserwacji wynika, że firmy, które mają sprawniejsze działy prawne, nie godzą na to – mówi Michał Herde, prezes Federacji Konsumentów. – Zapewne kalkulują, że klient nie wystąpi do sądu powszechnego, a mógłby zgłosić się do polubownego, bo to procedura tańsza, szybsza i mniej sformalizowana. Wciąż widać niechęć do takiego rozwiązywania sporów – dodaje.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców