Jędrzej Bielecki: Będą cła na chińskie auta. Unia Europejska wybrała USA kosztem Chin

Zapowiedź wprowadzenia przez Komisję Europejską karnych ceł na import chińskich aut elektrycznych to wybór geopolityczny. Zarazem rozwój montażu aut w Unii Europejskiej i stworzenie w ten sposób nowych miejsc pracy przyczyni się do powstrzymania fali populizmu w Europie, co w tej chwili bardziej zaprząta głowę Brukseli niż zmiana klimatu.

Publikacja: 13.06.2024 04:30

Ładowanie samochodu elektrycznego

Ładowanie samochodu elektrycznego

Foto: Adobe Stock

Tani gaz z Rosji, jazda na gapę w NATO i masowy eksport do Chin: niemiecka gospodarka przez lata mogła liczyć na trzy potężne motory rozwoju. Inwazja wojsk Putina na Ukrainę w lutym 2022 roku brutalnie położyła kres dwóm pierwszym. Olaf Scholz miał jednak nadzieję, że przynajmniej ten trzeci jeszcze przez jakiś czas będzie funkcjonował. 

Komisja Europejska wprowadza karne cła na import chińskich aut elektrycznych

Pozostało 89% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Komentarze
Bogusław Chrabota: Tusk zdecydował ws. TVN i Polsatu. Woluntaryzm czy konieczność
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Komentarze
Artur Bartkiewicz: TVN i Polsat na liście firm strategicznych, czyli świat już nie będzie taki sam
Komentarze
Joanna Ćwiek-Świdecka: Być sigmą – czemó młodzi wymyślają takie słówka?
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Kurs na gospodarczy patriotyzm i przeciw globalizacji. Pożegnanie Rafała Trzaskowskiego z liberalizmem
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Komentarze
Dlaczego Mercosur jest gospodarczą i geopolityczną szansą dla Unii Europejskiej