Zbiórki crowdfundingowe są popularyzowane za pośrednictwem Internetu przy wykorzystaniu platform internetowych takich jak polakpotrafi.pl, thesocialcoin.org, blogów czy serwisów społecznościowych.
Zbiórka publiczna
Od tradycyjnej zbiórki publicznej crowdfunding różni się tym, że gromadzenie funduszy na określony cel dokonywane jest w zamian za świadczenie zwrotne. Zaangażowani w crowdfunding finansujący w odróżnieniu od darczyńców zbiórek publicznych otrzymują korzyść wypływającą ze sponsorowania projektu. W związku z powyższym wsparcie internautów ma charakter zobowiązania dwustronnego, a nie jak na przykładzie darowizn i zbiórek publicznych jednostronnego.
Przykład
Fani zespołów muzycznych kierowani chęcią pomocy prowadzą zbiórkę funduszy np. na tournée czy wydanie płyty dla artystów. W zamian za drobne wpłaty internauci otrzymują możliwość uczestniczenia przy pracy zespołu, gadżety, czy podziękowanie na okładce płyty.
Crowdfunding inwestycyjny
W finansowaniu społecznościowym wytworzył się także model inwestycyjny, nazywany też crowdfundingiem udziałowym. Tu dawcami kapitału są osoby chcące wesprzeć projekt przedsiębiorstwa, licząc w zamian na zyski z inwestycji.