Reklama

„Psi Patrol” potrafi sprzedać wszystko. Sromotna przegrana Myszki Miki

Tylko na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne z nadrukiem popularnych postaci z bajek, seriali czy gier Polacy w rok wydają 500 mln zł. Dodając do tego odzież czy zabawki, skala rynku robi się wielokrotnie większa.

Aktualizacja: 07.08.2024 07:21 Publikacja: 07.08.2024 04:30

„Psi Patrol” potrafi sprzedać wszystko. Sromotna przegrana Myszki Miki

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż tego typu produktów rośnie mocniej niż cały rynek, co pokazują dane CPS GfK, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Wynika z nich, że rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali w okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wart był 482 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Tego typu produkty są zazwyczaj z półki premium, zatem skoro konsumenci chcą za nie płacić więcej, są bardziej optymistyczni, jeśli chodzi sytuację finansową. Rynek w ostatnich 12 miesiącach urósł bowiem, wg danych NielsenIQ, o 7,6 proc. wartościowo.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama