„Psi Patrol” potrafi sprzedać wszystko. Sromotna przegrana Myszki Miki

Tylko na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne z nadrukiem popularnych postaci z bajek, seriali czy gier Polacy w rok wydają 500 mln zł. Dodając do tego odzież czy zabawki, skala rynku robi się wielokrotnie większa.

Aktualizacja: 07.08.2024 07:21 Publikacja: 07.08.2024 04:30

„Psi Patrol” potrafi sprzedać wszystko. Sromotna przegrana Myszki Miki

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż tego typu produktów rośnie mocniej niż cały rynek, co pokazują dane CPS GfK, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Wynika z nich, że rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali w okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wart był 482 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Tego typu produkty są zazwyczaj z półki premium, zatem skoro konsumenci chcą za nie płacić więcej, są bardziej optymistyczni, jeśli chodzi sytuację finansową. Rynek w ostatnich 12 miesiącach urósł bowiem, wg danych NielsenIQ, o 7,6 proc. wartościowo.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody