Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm

Promocja polskiej gospodarki skupiona będzie na branżach, które mają największy potencjał eksportowy na rynki azjatyckie – mówi Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Publikacja: 25.07.2024 04:30

Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Foto: Materiały prasowe

Do rozpoczęcia Wystawy Światowej Expo 2025 w Osace pozostało już mniej niż dziewięć miesięcy. Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest odpowiedzialna za przygotowania naszego kraju do udziału w tym wydarzeniu. Jak te przygotowania przebiegają?

18 czerwca podpisaliśmy umowę z konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Nagashima, JSC Corporation oraz Finasi Spi jv Turnkey Projects Contracting – FZCO. Jedna z nich ma licencję potrzebną do budowy pawilonu, która wydawana jest przez organizatorów Expo w Osace. Wystawa zorganizowana zostanie na sztucznej wyspie, potrzebna jest więc specjalna licencja, która potwierdza spełnianie przez wykonawcę wymogów związanych z taką inwestycją. Nie jest tajemnicą, że uchwała Rady Ministrów w sprawie przystąpienia do EXPO w Osace została podjęta przez rząd PiS z potężnym opóźnieniem. Zatem na starcie projektu EXPO mieliśmy rok opóźnienia. To, że miesiąc temu udało się po zaledwie trzech tygodniach negocjacji podpisać umowę z generalnym wykonawcą, jest sukcesem. To sukces całego departamentu EXPO pod kierownictwem Elizy Klonowskiej-Siwak, który nad tym projektem pracował często 20 godzin na dobę. Niezależnie od tego, cały czas prowadziliśmy prace nad przygotowaniem programu wydarzeń towarzyszących i ekspozycji. Wybrane przez nas konsorcjum daje gwarancję należytego i terminowego wykonania zamówienia. Bardzo nam zależało, żeby Polska miała swój samodzielny pawilon, było to dla nas kwestią priorytetową, niepodlegającą żadnej dyskusji. Rodzaj pawilonu świadczy bowiem o randze państwa na arenie międzynarodowej.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy