Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.06.2025 16:54 Publikacja: 25.07.2024 04:30
Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Foto: Materiały prasowe
18 czerwca podpisaliśmy umowę z konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Nagashima, JSC Corporation oraz Finasi Spi jv Turnkey Projects Contracting – FZCO. Jedna z nich ma licencję potrzebną do budowy pawilonu, która wydawana jest przez organizatorów Expo w Osace. Wystawa zorganizowana zostanie na sztucznej wyspie, potrzebna jest więc specjalna licencja, która potwierdza spełnianie przez wykonawcę wymogów związanych z taką inwestycją. Nie jest tajemnicą, że uchwała Rady Ministrów w sprawie przystąpienia do EXPO w Osace została podjęta przez rząd PiS z potężnym opóźnieniem. Zatem na starcie projektu EXPO mieliśmy rok opóźnienia. To, że miesiąc temu udało się po zaledwie trzech tygodniach negocjacji podpisać umowę z generalnym wykonawcą, jest sukcesem. To sukces całego departamentu EXPO pod kierownictwem Elizy Klonowskiej-Siwak, który nad tym projektem pracował często 20 godzin na dobę. Niezależnie od tego, cały czas prowadziliśmy prace nad przygotowaniem programu wydarzeń towarzyszących i ekspozycji. Wybrane przez nas konsorcjum daje gwarancję należytego i terminowego wykonania zamówienia. Bardzo nam zależało, żeby Polska miała swój samodzielny pawilon, było to dla nas kwestią priorytetową, niepodlegającą żadnej dyskusji. Rodzaj pawilonu świadczy bowiem o randze państwa na arenie międzynarodowej.
Dyrektor generalny Luca de Meo opuszcza francuskiego producenta samochodów Renault, aby podjąć pracę poza branżą...
Handel w niedzielę jest dozwolony między innymi w ostatnią niedzielę czerwca. W związku z tym najbliższa niedzie...
Rośnie szara strefa tytoniowa w UE i w Polsce. Na rynek trafia coraz więcej papierosów pochodzących z nielegalny...
Pepco sprzeda sieć Poundland funduszowi Gordon Brothers. Zarząd zasygnalizował, że możliwe są dalsze zmiany w st...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Pepco sprzedaje Poundland funduszowi Gordon Brothers. Cena jest symboliczna, a w praktyce Pepco do transakcji do...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas