Aktualizacja: 12.12.2024 23:07 Publikacja: 25.07.2024 04:30
Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Foto: Materiały prasowe
18 czerwca podpisaliśmy umowę z konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Nagashima, JSC Corporation oraz Finasi Spi jv Turnkey Projects Contracting – FZCO. Jedna z nich ma licencję potrzebną do budowy pawilonu, która wydawana jest przez organizatorów Expo w Osace. Wystawa zorganizowana zostanie na sztucznej wyspie, potrzebna jest więc specjalna licencja, która potwierdza spełnianie przez wykonawcę wymogów związanych z taką inwestycją. Nie jest tajemnicą, że uchwała Rady Ministrów w sprawie przystąpienia do EXPO w Osace została podjęta przez rząd PiS z potężnym opóźnieniem. Zatem na starcie projektu EXPO mieliśmy rok opóźnienia. To, że miesiąc temu udało się po zaledwie trzech tygodniach negocjacji podpisać umowę z generalnym wykonawcą, jest sukcesem. To sukces całego departamentu EXPO pod kierownictwem Elizy Klonowskiej-Siwak, który nad tym projektem pracował często 20 godzin na dobę. Niezależnie od tego, cały czas prowadziliśmy prace nad przygotowaniem programu wydarzeń towarzyszących i ekspozycji. Wybrane przez nas konsorcjum daje gwarancję należytego i terminowego wykonania zamówienia. Bardzo nam zależało, żeby Polska miała swój samodzielny pawilon, było to dla nas kwestią priorytetową, niepodlegającą żadnej dyskusji. Rodzaj pawilonu świadczy bowiem o randze państwa na arenie międzynarodowej.
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Wiele popularnych produktów drożało w ostatnich tygodniach w dwucyfrowym tempie. Rekordy zwyżek pobiły masło, czekolada i warzywa. Ceny nie spadły w żadnej kategorii.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Platforma internetowa zamierza ogłosić publiczne wezwanie do wykupu 100 proc. kapitału zakładowego About You. Wyłożyć na to chce ok 1,1 mld euro.
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas