Aktualizacja: 13.12.2024 05:25 Publikacja: 21.06.2024 17:43
Światowa Wystawa Expo 2025 Osaka, Kansai potrwa od 13 kwietnia do 13 października 2025 r.
Foto: Adobe Stock
Światowa Wystawa Expo 2025 Osaka, Kansai rozpocznie się już 13 kwietnia przyszłego roku (i potrwa do 13 października 2025 r.). Na teren wystawy przeznaczono sztuczną wyspę Yumeshima na wodach Zatoki Osaka. Do rozpoczęcia tego wielkiego, półrocznego wydarzenia pozostało więc już mniej niż rok, de facto jest to tylko 10 miesięcy. Tymczasem Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) poinformowała, że dopiero w ostatnich dniach zakończyły się negocjacje i podpisano wreszcie umowę na budowę pawilonu Polski, a ten jest oczywiście najważniejszą składową obecności Polski na Expo 2025. To w nim odbędzie się najwięcej działań promujących nasz kraj. Za realizację całego przedsięwzięcia odpowiada właśnie PAIH kierowana przez duet Andrzej Dycha, prezes i Magdalena Skarżyńska, wiceprezes. Agencja jest nadzorowana przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii, któremu po odejściu poprzedniego ministra rozwoju Krzysztofa Hetmana (został ponownie wybrany europosłem, którym był przez dwie ostatnie kadencje Parlamentu Europejskiego), szefuje teraz Krzysztof Paszyk, choć bezpośrednio przygotowania do Expo nadzoruje wiceminister Jacek Tomczak, który pełni jednocześnie funkcję komisarza generalnego Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai.
11 polskich miast ma bezpośrednie połączenia lotnicze z Irlandią, co ułatwia współpracę - wskazują Patrick Haughey, ambasador Republiki Irlandii w Polsce i Tonia Spollen Behrens, przedstawicielka Enterprise Ireland na Polskę i kraje bałtyckie.
- Korzystając z działania w różnych strefach czasowych możemy stworzyć ciągły proces pracy nad projektem: od wytwarzania oprogramowania, poprzez testowanie i poprawianie błędów - mówi Bartosz Łopiński, prezes Billennium.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Brytyjski „reset z Europą”, na który mocno stawia ten kraj, szczególnie po niedawnych wyborach parlamentarnych skutkujących zmianą władzy, nabiera tempa.
Repliki Miecza Gryffindora, sprzedawane w Japonii przez Warner Bros. Studio Japan LLC, zostały wycofane ze sprzedaży. Powód? Obowiązujące w Japonii surowe przepisy dotyczące broni.
Znana japońska marka odzieżowa Uniqlo długo odmawiała udzielania informacji na temat tego, czy używa bojkotowanej przez Zachód bawełny pochodzącej z pracy niewolniczej Ujgurów. Cisza była spowodowana zapewne lękiem o utratę chińskich klientów. Tym razem szef Uniqlo zabrał głos.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Polska podpisała w czwartek z Japonią memorandum o współpracy, które ma wspomóc polskie firmy w budowie zasobów jądrowych - informuje ministerstwo przemysłu. I ucina spekulacje, że umowa dotyczyłaby budowy drugiej elektrowni jądrowej.
Japońska ciężka rakieta nośna H3 wystartowała w poniedziałek z Centrum Lotów Kosmicznych Tanegashima. To trzeci udany start rakiety tego typu. Tym razem wynosi ona na orbitę satelitę wojskowego.
Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.
Wzrost ideologicznego ekstremizmu, przemoc, rozpad więzi społecznych i rosnąca alienacja młodych napędzana przez technologie to nie tylko opis fenomenu amerykańskiego i europejskiego alt-rightu, ale także jego japońskiego odpowiednika. A może jest odwrotnie i to my podążamy za zjawiskami z Japonii?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas