Aktualizacja: 29.04.2025 01:19 Publikacja: 16.05.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Choć zdaniem polityków, jeśli chodzi o wzrost cen, najgorsze mamy za sobą, to konsumentów trudno jest do tak optymistycznego podejścia przekonać. 90 proc. ostrożnie podchodzi do wydatków, niemal co drugi chce mniej wydawać na ubrania czy kosmetyki – wynika z najnowszego badania firmy EY, które „Rzeczpospolita” opisuje pierwsza.
Dane są coraz gorsze – w marcu 31 proc. negatywnie oceniało swoją sytuację, co w porównaniu do poprzedniej edycji z maja 2022 r. oznacza wzrost o 20 pkt proc. 35 proc. pesymistycznie patrzy w przyszłość. W efekcie ponad 50 proc. kupuje tylko niezbędne artykuły, a 90 proc. wręcz mówi o ostrożnym podejściu do wydatków. 91 proc. szuka tańszych miejsc do zakupów, co powoduje napływ konsumentów do sklepów typu dyskont, tak spożywczych, jak i przemysłowych.
Sprzedaż online w marcu wzrosła znacznie mocniej niż w stacjonarnych sklepach. Nie tylko ubrań czy żywności, ale...
Pierwszy raz od 1979 r. zmalały na świecie przewozy towarów kontenerami. Decyzje Donalda Trumpa wywołały odpływ...
W najbliższą niedzielę, 27 kwietnia 2025 roku sklepy będą otwarte. To kolejna niedziela handlowa w tym miesiącu....
W kwietniu ponownie urosły obawy Polaków o przyszłość. Przewidywania co do sytuacji ekonomicznej kraju na najbli...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Chiny oświadczyły, że nie prowadzą żadnych rozmów z USA na temat ceł, mimo że Biały Dom w tym tygodniu sugerował...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas