Reklama

Coraz gorsze nastroje polskich konsumentów

Inflacja może rośnie wolniej, ale złe nastroje wciąż narastają. Większość konsumentów boi się wzrostu cen i zastanawia się, czy wystarczy na wydatki.

Publikacja: 16.05.2023 03:00

Coraz gorsze nastroje polskich konsumentów

Foto: Adobe Stock

Choć zdaniem polityków, jeśli chodzi o wzrost cen, najgorsze mamy za sobą, to konsumentów trudno jest do tak optymistycznego podejścia przekonać. 90 proc. ostrożnie podchodzi do wydatków, niemal co drugi chce mniej wydawać na ubrania czy kosmetyki – wynika z najnowszego badania firmy EY, które „Rzeczpospolita” opisuje pierwsza.

Dane są coraz gorsze – w marcu 31 proc. negatywnie oceniało swoją sytuację, co w porównaniu do poprzedniej edycji z maja 2022 r. oznacza wzrost o 20 pkt proc. 35 proc. pesymistycznie patrzy w przyszłość. W efekcie ponad 50 proc. kupuje tylko niezbędne artykuły, a 90 proc. wręcz mówi o ostrożnym podejściu do wydatków. 91 proc. szuka tańszych miejsc do zakupów, co powoduje napływ konsumentów do sklepów typu dyskont, tak spożywczych, jak i przemysłowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama