Ogromne spadki odwiedzalności centrów handlowych w Polsce to już przeszłość

Niedawno handlowcy alarmowali o ogromnych spadkach frekwencji w centrach handlowych, które twierdzą jednak iż ruch w galeriach odbudował się.

Publikacja: 05.05.2022 15:32

Ogromne spadki odwiedzalności centrów handlowych w Polsce to już przeszłość

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak podaje Polska Rada centrów Handlowych (PRCH) w marcu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu wyniosła 99,7 proc. poziomu z marca 2019 r. Z kolei obroty w centrach handlowych w lutym 2022 r. były już tylko o 5 proc. niższe w stosunku do lutego 2019 r.

Pod koniec kwietnia branżowa organizacja handlowców ZPPHiU podała, że w marcu 2022 r. w porównaniu do 2019 r. liczba klientów spadła o 49 proc. ZPPHiU monitoruje odwiedzalność w centrach handlowych na terenie całego kraju, korzystając z raportów Proxi.cloud i danych pozyskanych od firm członkowskich.

Pozostało 80% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Biedronka trzęsie giełdą. Na akcjach Dino leje się krew
Handel
Zaskakujące wyniki Biedronki. Kurs Dino się załamał
Handel
Minister finansów chce walczyć z "małpkami. Zapowiada wspópracę z ministrą zdrowia
Handel
Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Handel
Zaskakujące poparcie młodych dla zakazu handlu alkoholem