Volvo i firma kurierska DHL prowadzą rozmowy o partnerstwie, które pozwoli świadczyć usługi w doręczaniu paczek z zakupami do zaparkowanych samochodów tego producenta, otwieranych zdalnie — podały osoby znające sprawę, ale proszące o anonimowość, bo szczegóły nie są jawne. Program pozwalający pracownikowi firmy kurierskiej na jednorazowy dostęp do pojazdu może być ogłoszony w najbliższych tygodniach.
Usługa będzie możliwa po przeprowadzeniu projektu pilotażowego w Szwecji polegającego na otwieraniu samochodów Volvo podłączonych za pośrednictwem nawigacji GPS do aplikacji On Call. Pracownik DHL otrzyma dostęp po zaakceptowaniu SMS-em przez właściciela pojazdu odbioru przesyłki.
Nowa usługa ma zwiększyć atrakcyjność Volvo wobec innych marek segmentu premium, w rodzaju BMW, która sprzedaje trzy razy więcej samochodów. Szwedzka firma należąca do Zhejiang Geely miliardera Li Shufu chce podwoić swą sprzedaż do 800 tys. samochodów do 2020 r. ZX kolei właściciel DHL, Deutsche Post szuka nowych sposobów zapewnienia bezpiecznego docierania towarów za pierwszym podejściem, co jest zasadniczym elementem rentowności takich usług.
Nieterminowe doręczanie przesyłek jest zmorą konsumentów robiących zakupy elektronicznie, a firmom kurierskim zmniejsza zysk. Tradycyjne firmy kurierskie odczuwają też skutki tego, bo sklepy proponujące zakupy online tworzą własne systemy doręczania zakupów. Amazon.com testuje już podobny system doręczania żywności.
Dostawy artykułów spożywczych
Volvo, oferujący najnowszy pojazd sportowo-użytkowy XC90, przeprowadził program pilotażowy pod koniec 2013 r. w Göteborgu, wzięło w nim udział 100 osób, a ich zakupy były składane w bagażnikach samochodów. Pojazdy otwierano za pośrednictwem zdalnej technologii On Call, w projekcie uczestniczyły też szwedzka sieć sklepów internetowych Linas Mattkasse i firma kurierska Bring norweskiej poczty Posten Norge.