Zakupy internetowe z dostawą do samochodu

Pracujące rodziny będą miały wkrótce rozwiązanie problemu, jak odebrać zakupy zrobione w Internecie. Znajdą je w swoich samochodach

Publikacja: 18.11.2014 11:30

Zakupy internetowe z dostawą do samochodu

Zakupy internetowe z dostawą do samochodu

Foto: Bloomberg

Volvo i firma kurierska DHL prowadzą rozmowy o partnerstwie, które pozwoli świadczyć usługi w doręczaniu paczek z zakupami do zaparkowanych samochodów tego producenta, otwieranych zdalnie — podały osoby znające sprawę, ale proszące o anonimowość, bo szczegóły nie są jawne. Program pozwalający pracownikowi firmy kurierskiej na jednorazowy dostęp do pojazdu może być ogłoszony w najbliższych tygodniach.

Usługa będzie możliwa po przeprowadzeniu projektu pilotażowego w Szwecji polegającego na otwieraniu samochodów Volvo podłączonych za pośrednictwem nawigacji GPS do aplikacji On Call. Pracownik DHL otrzyma dostęp po zaakceptowaniu SMS-em przez właściciela pojazdu odbioru przesyłki.

Nowa usługa ma zwiększyć atrakcyjność Volvo wobec innych marek segmentu premium, w rodzaju BMW, która sprzedaje trzy razy więcej samochodów. Szwedzka firma należąca do Zhejiang Geely miliardera Li Shufu chce podwoić swą sprzedaż do 800 tys. samochodów do 2020 r. ZX kolei właściciel DHL, Deutsche Post szuka nowych sposobów zapewnienia bezpiecznego docierania towarów za pierwszym podejściem, co jest zasadniczym elementem rentowności takich usług.

Nieterminowe doręczanie przesyłek jest zmorą konsumentów robiących zakupy elektronicznie, a firmom kurierskim zmniejsza zysk. Tradycyjne firmy kurierskie odczuwają też skutki tego, bo sklepy proponujące zakupy online tworzą własne systemy doręczania zakupów. Amazon.com testuje już podobny system doręczania żywności.

Dostawy artykułów spożywczych

Volvo, oferujący najnowszy pojazd sportowo-użytkowy XC90, przeprowadził program pilotażowy pod koniec 2013 r. w Göteborgu, wzięło w nim udział 100 osób, a ich zakupy były składane w bagażnikach samochodów. Pojazdy otwierano za pośrednictwem zdalnej technologii On Call, w projekcie uczestniczyły też szwedzka sieć sklepów internetowych Linas Mattkasse i firma kurierska Bring norweskiej poczty Posten Norge.

Aby skrócić czas kurierów, którzy dzwonili do mieszkań klientów nie zastając nikogo w domu Deutsche Post rozstawiła przy ulicach w Niemczech automatyczne kioski, z których klienci mogą odbierać przesyłki o dowolnej porze. Firma zaczęła też doraźne dostawy leków i innych pilnie potrzebnych towarów dronem na wyspę Juist.

Volvo oferuje swą aplikację On Call do smartfonów w 20 krajach. Usługi kurierskie bez obecności klienta są możliwe wszędzie tam, gdzie jest obecna DHL. W ubiegłym roku Deutsche Post i DHL dostarczyły w Niemczech ponad miliard przesyłek, co dało im ponad 42 proc. rynku pod względem wartości. Wraz z rozwojem handlu internetowego liczba przesyłek w Niemczech może podwoić się do 2022 r. — ocenia Deutsche Post.

Volvo i firma kurierska DHL prowadzą rozmowy o partnerstwie, które pozwoli świadczyć usługi w doręczaniu paczek z zakupami do zaparkowanych samochodów tego producenta, otwieranych zdalnie — podały osoby znające sprawę, ale proszące o anonimowość, bo szczegóły nie są jawne. Program pozwalający pracownikowi firmy kurierskiej na jednorazowy dostęp do pojazdu może być ogłoszony w najbliższych tygodniach.

Usługa będzie możliwa po przeprowadzeniu projektu pilotażowego w Szwecji polegającego na otwieraniu samochodów Volvo podłączonych za pośrednictwem nawigacji GPS do aplikacji On Call. Pracownik DHL otrzyma dostęp po zaakceptowaniu SMS-em przez właściciela pojazdu odbioru przesyłki.

Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy