Reklama
Rozwiń
Reklama

GPW chce wrócić do korzeni

Jednym z fundamentów GPW znów mają być inwestorzy – tak w skrócie można opisać strategiczne kierunki rozwoju operatora rynku na lata 2025–2027.

Publikacja: 29.11.2024 05:27

GPW chce wrócić do korzeni

Foto: Andrzej Cynka

Po kilku miesiącach oczekiwania zarząd GPW w końcu przedstawił strategiczne kierunki rozwoju. Ma być to próba połączenia wody z ogniem. Z jednej strony GPW chce bowiem wspierać i stymulować rozwój rynku kapitałowego, a z drugiej także dbać o budowę wartości dla akcjonariuszy.

– Nie ma sprzeczności między rozwojem rynku a byciem spółką publiczną. Sukces rynku będzie również sukcesem giełdy jako spółki. Czujemy się odpowiedzialni za rozwój rynku, za to, by jego rola w gospodarce się zwiększyła, ale także za inwestorów i emitentów. Jako notowana spółka mamy też obowiązek budowania wartości dla akcjonariuszy m.in. poprzez wzrost skali działalności, kontrolę kosztów, działania ESG, a wszystko to przy wsparciu nowoczesnej technologii – mówił podczas prezentacji kierunków rozwoju Tomasz Bardziłowski, prezes GPW. – Chcemy, aby giełda była sercem rynku kapitałowego, a rynek był prawdziwą siłą napędową polskiego gospodarki. Nie wszystko jednak od nas zależy. Apeluję więc do wszystkich, którym zależy na rynku kapitałowym, abyśmy działali wspólnie – dodawał Bardziłowski.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Rewelacyjny miesiąc w wykonaniu polskich akcji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama