176 tys. oferowanych przez firmę walorów w 11 minut zostało wykupionych przez 576 akcjonariuszy. To nie pierwszy przypadek tak wysokiego popytu na akcje spółek z tej branży. Zeszłoroczna emisja Kombinatu Konopnego, sklepu sprzedającego m.in. produkty z konopi włóknistych, również cieszyła się zainteresowaniem inwestorów – w 38 minut zebrano kwotę 4,2 mln zł.
Uzyskane w ramach emisji na platformie crowdfundingowej środki pozwolą firmie zainstalować linię do produkcji surowca farmaceutycznego na bazie konopi innych niż włókniste, czyli tzw. medycznej marihuany. Niemal połowę kwoty firma chce przeznaczyć na zakup surowca do wytwarzania medycznej marihuany. Natomiast około 0,4 mln zł pomoże spółce w przygotowaniach do planowanego na 2022 r. debiutu na rynku NewConnect.
– Cieszymy się z pozyskania kapitału na dalszy rozwój spółki. Jednocześnie czujemy odpowiedzialność za powierzone przez inwestorów środki – powiedział Bartłomiej Wasilewski, prezes zarządu i współzałożyciel CanPoland.
– Wierzyłem, że oferta spotka się z zainteresowaniem, ale tak pozytywny odzew inwestorów przerósł moje oczekiwania. Inwestorów, którzy nie zdążyli dokonać zapisów na akcje w tej emisji, będziemy mogli zaprosić do spółki już w przyszłym roku podczas planowanego debiutu na NewConnect. Teraz zabieramy się do ciężkiej pracy, żeby wywiązać się ze złożonych zobowiązań – dodał Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej CanPoland.
– Skala zainteresowania spółką była bardzo duża. Od chwili ogłoszenia zapowiedzi kampanii w połowie stycznia na powiadomienie o starcie emisji zapisało się aż 2200 inwestorów – podsumował Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway, platformie crowdfundingowej, za pośrednictwem której CanPoland organizował emisję.