McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski, przyznał, że kilka rynków na Bliskim Wschodzie i niektóre rynki poza regionem odczuły „znaczący wpływ na biznes” w wyniku konfliktu Izrael-Hamas, a także „powiązanej dezinformacji” na temat amerykańskiej sieci.

Publikacja: 05.01.2024 14:24

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Foto: Bloomberg

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

Czytaj więcej

McDonald’s pozywa bojkotujących Izrael. Żąda ponad milion dolarów odszkodowania

W październiku izraelski McDonald's poinformował na swoich kontach w mediach społecznościowych, że zapewnił pracownikom Izraelskich Sił Obronnych tysiące bezpłatnych posiłków. Zostało to źle przyjęte przez franczyzobiorców McDonald's w niektórych krajach muzułmańskich, pokazując spolaryzowaną politykę regionalną, którą kierują się globalne korporacje podczas konfliktów zbrojnych.

Niektóre zachodnie marki odczuwają skutki bojkotów w Egipcie i Jordanii, ale także w niektórych krajach poza regionem arabskim, w tym w Malezji z większością muzułmańską – informuje Reuters.

Czytaj więcej

Wojna Hamas-Izrael. Komunikacyjny ból głowy globalnych firm

7 października 2023 roku około 1200 Izraelczyków zostało zabitych przez palestyńską grupę bojowników Hamas. Od tego czasu w Gazie w wyniku izraelskich bombardowań zginęło około 22 438 osób.

Od roku fiskalnego 2022 amerykański koncern fast food udzielił franczyzy i zarządzał około 40 275 restauracjami McDonald's w ponad 100 krajach. Sieć fast foodów odnotowała łączne roczne przychody w wysokości 23,18 miliarda dolarów w 2023 roku.

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina