Na mikro-, małe i średnie firmy, które chcą ubiegać się o dofinansowanie udziału w Międzynarodowej Wystawie Expo w Astanie w 2017 r. i targach Hannover Messe 2017, czeka 50 mln zł. To pula aktualnego konkursu Go to Brand (poddziałanie 3.3.3 programu „Inteligentny rozwój").
– Udział w największych światowych targach przemysłowych w Hanowerze oraz wystawie Expo w Kazachstanie to ogromna szansa polskich producentów nie tylko na wypromowanie swoich produktów, ale też nawiązanie cennych kontaktów biznesowych i obserwację trendów na globalnym rynku – mówi Jadwiga Emilewicz, wiceminister rozwoju. Na wsparcie finansowe mogą liczyć eksporterzy posiadający innowacyjny wyrób lub usługę oraz aspirujący do bycia marką rozpoznawalną na rynkach międzynarodowych. Preferowane będą firmy, które wdrożyły, zleciły bądź zakupiły prace badawczo-rozwojowe albo prowadzą je samodzielnie. Dotacje pomogą pokryć m.in. koszty wynajmu powierzchni i zabudowy stoiska, usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia firmy, podróży służbowych, noclegów, a także działań informacyjnych i promocyjnych związanych z udziałem w wydarzeniu. Ogółem na promocję marek produktowych (poddziałanie 3.3.3) zarezerwowano w programie „Inteligentny rozwój" 90 mln euro z UE.
Promocja gospodarki
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła już też konkurs dotyczący udziału firm z sektora MŚP w działaniach promocyjnych przewidzianych w 12 branżowych programach promocji oraz pięciu programach promocji na rynkach perspektywicznych. PARP będzie przyjmować wnioski od 10 lutego do 13 marca br. Budżet konkursu to 200 mln zł.
Go to Brand to jedno z trzech źródeł wsparcia eksporterów z programu „Inteligentny rozwój". Drugie to poddziałanie 3.3.2 Marka Polskiej Gospodarki – Brand, którego celem jest umocnienie na arenie międzynarodowej pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki poprzez upowszechnienie przekazu o innowacyjności i wysokiej jakości polskich marek.
Promocja Marki Polskiej Gospodarki (poprzez tzw. programy ogólne i branżowe) jest ukierunkowana na wybrane rynki zagraniczne (są to: Algieria, Indie, Iran, Meksyk i Wietnam) i realizowana z udziałem przedsiębiorców reprezentujących wybranych 12 branż (sprzęt medyczny, maszyny i urządzenia, kosmetyki, IT/ICT, biotechnologia i farmaceutyka, moda polska, budowa i wykańczanie budowli, jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe, sektor usług prozdrowotnych oraz części samochodowe i lotnicze). Na poddziałanie 3.3.2 przeznaczono 30 mln euro z UE.