Firmy kupują każdego roku ponad 2 mln polis OC oraz blisko 1,5 mln polis AC. Jak wybrać najlepszą ofertę?
Przedstawiciel Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Marcin Rokicki radzi, aby rozpocząć poszukiwania od zebrania pięciu–ośmiu ofert od znanych i dobrych ubezpieczycieli na rynku. – Dwie oferty to za mało na panującym obecnie rynku – podkreśla Rokicki. – Dzięki temu zweryfikujemy tych, którzy działają partnersko, długoterminowo i probiznesowo, oraz tych, którzy zaangażowanie kończą po otrzymaniu składki, a kontakt jest niemożliwy, ponieważ nasz opiekun już nie pracuje, jego następca nie wie, o co chodzi, a na infolinię czy assistance możemy się dodzwonić średnio raz na tydzień – tłumaczy.
Warto zwrócić uwagę na sumę ubezpieczenia i zastanowić się, czy jeżeli nasza firma płaci podatek VAT, warto płacić składkę od wartości brutto (jak wymaga większość towarzystw ubezpieczeniowych), czy jako wartość aut lepiej przyjąć kwotę netto, za czym idzie mniejsza składka ubezpieczeniowa.
Rokicki dodaje, że można skorzystać z pomocy brokera, jednak ze świadomością, że ten nie pracuje za darmo i jeśli nie od nas bezpośrednio, to od ubezpieczyciela otrzyma wynagrodzenie wielkości kilku procent naszej składki, a to i tak odbije się na naszej opłacie.
– Należy pamiętać o dotychczasowej szkodowości i od poprzednich ubezpieczycieli uzyskać potwierdzenie o wypłaconych odszkodowaniach za ostatnie lata – przypomina.