Wybór właściwej polisy dla floty ułatwia likwidację szkód

Ubezpieczyciel premiuje politykę flotową i szkolenia kierowców.

Publikacja: 15.12.2014 12:37

Firmy kupują każdego roku ponad 2 mln polis OC oraz blisko 1,5 mln polis AC. Jak wybrać najlepszą ofertę?

Przedstawiciel Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Marcin Rokicki radzi, aby rozpocząć poszukiwania od zebrania pięciu–ośmiu ofert od znanych i dobrych ubezpieczycieli na rynku. – Dwie oferty to za mało na panującym obecnie rynku – podkreśla Rokicki. – Dzięki temu zweryfikujemy tych, którzy działają partnersko, długoterminowo i probiznesowo, oraz tych, którzy zaangażowanie kończą po otrzymaniu składki, a kontakt jest niemożliwy, ponieważ nasz opiekun już nie pracuje, jego następca nie wie, o co chodzi, a na infolinię czy assistance możemy się dodzwonić średnio raz na tydzień – tłumaczy.

Warto zwrócić uwagę na sumę ubezpieczenia i zastanowić się, czy jeżeli nasza firma płaci podatek VAT, warto płacić składkę od wartości brutto (jak wymaga większość towarzystw ubezpieczeniowych), czy jako wartość aut lepiej przyjąć kwotę netto, za czym idzie mniejsza składka ubezpieczeniowa.

Rokicki dodaje, że można skorzystać z pomocy brokera, jednak ze świadomością, że ten nie pracuje za darmo i jeśli nie od nas bezpośrednio, to od ubezpieczyciela otrzyma wynagrodzenie wielkości kilku procent naszej składki, a to i tak odbije się na naszej opłacie.

– Należy pamiętać o dotychczasowej szkodowości i od poprzednich ubezpieczycieli uzyskać potwierdzenie o wypłaconych odszkodowaniach za ostatnie lata – przypomina.

Apeluje, aby podczas wysyłania informacji o naszej flocie zwracać uwagę na fakt, że np. nasi pracownicy uczestniczyli w szkole bezpiecznej jazdy, że prowadzony jest rejestr wykroczeń, kolizji drogowych, szkód parkingowych, że mamy politykę flotową, która określa zasady korzystania z aut służbowych, wskazuje na panujące w firmie zasady i weryfikuje bezpieczeństwo użytkowania aut służbowych, jeśli trzeba, to eliminuje niebezpiecznych kierowców.

– Bierzemy pod uwagę zakres terytorialny – dodaje przedstawiciel SKFS. – Jeśli auta wyjeżdżają za granicę, stanowczo odradzam firmy, które nie są korporacjami międzynarodowymi. Wyłożymy się już podczas zgłaszania szkody za granicą, nie mówiąc o assistance – przestrzega.

Proponuję ubezpieczenia pakietowe OC, AC, NNW, ASS, ewentualnie ubezpieczenie szyb, a dla zarządu dodatkowy pakiet VIP. Jeśli potrzebujemy, aby zarząd był mobilny, dobrze byłoby, gdyby posiadał maksymalnie rozszerzony zakres terytorialny, ale również ubezpieczeniowy, np. nielimitowany assistance, auto zastępcze tego samego segmentu nie później niż np. dwie godziny od zdarzenia, pokrycie kosztów napraw mechanicznych w usterkach pogwarancyjnych, koszty hotelowe, przelotu samolotem itp. – wymienia najważniejsze punkty.

Przedstawiciel SKFS podpowiada, że dobrze wyrównać wszystkie okresy ubezpieczenia, aby ułatwić pracę sobie, księgowym, finansom i nie dopuścić przeoczenia jakiejś płatności raty, przesłania potwierdzenia do polisy itp.

—rp

Firmy kupują każdego roku ponad 2 mln polis OC oraz blisko 1,5 mln polis AC. Jak wybrać najlepszą ofertę?

Przedstawiciel Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Marcin Rokicki radzi, aby rozpocząć poszukiwania od zebrania pięciu–ośmiu ofert od znanych i dobrych ubezpieczycieli na rynku. – Dwie oferty to za mało na panującym obecnie rynku – podkreśla Rokicki. – Dzięki temu zweryfikujemy tych, którzy działają partnersko, długoterminowo i probiznesowo, oraz tych, którzy zaangażowanie kończą po otrzymaniu składki, a kontakt jest niemożliwy, ponieważ nasz opiekun już nie pracuje, jego następca nie wie, o co chodzi, a na infolinię czy assistance możemy się dodzwonić średnio raz na tydzień – tłumaczy.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?