Nastroje konsumentów powoli odbijają od dna. To dobra wiadomość dla biznesu

Jest nadzieja dla sklepów. Najwyższy od 2,5 roku wskaźnik nastrojów konsumenckich sugeruje, że znów chętniej ruszymy na zakupy.

Publikacja: 28.07.2023 02:00

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Foto: Adobe Stock

Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku – podaje GfK, firma z grupy NIQ. Barometr Nastrojów Konsumenckich wyniósł w tym miesiącu minus 3,4. Oznacza to wzrost o 3,3 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Według firmy GfK inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich konsumentów. Część z nas przestała się obawiać, że nie poradzi sobie z rosnącymi wydatkami i presją cenową. W lipcu 2023 r. Polacy oceniali swoją obecną sytuację finansową lepiej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wskaźnik nastrojów, choć wciąż pozostaje na minusie, wzrósł aż o 8,3 jednostki miesiąc do miesiąca (minus 3 wobec minus 11,3 w czerwcu 2023 r.).

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?