Eurobank i Multibank zaoferują nowe karty z programem lojalnościowym, a Millennium i Polbank wydadzą karty typu affinity, czyli we współpracy z organizacjami charytatywnymi – wynika z informacji zebranych przez „Rz”.
MultiBank razem z wydawnictwem Murator przygotował kartę co-brandową upoważniającą do uzyskania zniżek w ponad 300 sklepach z branży budowlano-wnętrzarskiej. Karta skierowana jest głównie do klientów zaciągających w tym banku kredyt hipoteczny. – To dopełnienie propozycji dla klientów budującym dom czy wyposażających mieszkanie. Dzięki karcie uzyskają nawet 15 proc. upustu na produkty znanych producentów – mówi Nina Kowalczyk odpowiedzialna za ten produkt w Multibanku.
Eurobank wyda kartę z siecią hipermarketów Kaufland i na razie będzie ona dostępna w kilkunastu punktach handlowych. Z kartą będzie związany program lojalnościowy. Ten bank współuczestniczy w największym programie lojalnościowym w Polsce – Premium Club, tworzonym z wieloma partnerami, m.in. Statoil, restauracjami Pizza Hut i KFC czy firmą Link4.
Karty partnerskie są coraz popularniejsze, a banki oferują je m.in. we współpracy z sieciami handlowymi, liniami lotniczymi. – Na rozwiniętych rynkach karty co-brandowe to często ponad 60 proc. portfela wydawanych przez banki kart kredytowych. W Polsce podobny lub zbliżony wskaźnik udało się osiągnąć tylko nielicznym bankom. W tym gronie są na przykład Citi Handlowy i mBank – mówi Michał Macierzyński, analityk Bankier.pl.
W mBanku prawie połowa kart kredytowych została wydana we współpracy z partnerami, a w Citi Handlowym ten odsetek sięga 80 proc. Bardzo duży udział kart co-brandowych mają banki specjalizujące się w udzielaniu kredytów konsumpcyjnych: Lukas Bank, GE Money Bank, Cetelem Bank czy Sygma Bank. To efekt bliskiej współpracy z dużymi sieciami handlowymi, a karta co-brandowa to sposób na szybkie poszerzenie bazy klientów.