Banki wydają coraz więcej kart partnerskich

Co najmniej cztery banki w najbliższych dniach zaoferują nowe karty partnerskie. Liderzy rynku nawet 80 proc. wydawanych kart oferują we współpracy z innymi

Publikacja: 03.09.2008 05:26

Banki wydają coraz więcej kart partnerskich

Foto: Rzeczpospolita

Eurobank i Multibank zaoferują nowe karty z programem lojalnościowym, a Millennium i Polbank wydadzą karty typu affinity, czyli we współpracy z organizacjami charytatywnymi – wynika z informacji zebranych przez „Rz”.

MultiBank razem z wydawnictwem Murator przygotował kartę co-brandową upoważniającą do uzyskania zniżek w ponad 300 sklepach z branży budowlano-wnętrzarskiej. Karta skierowana jest głównie do klientów zaciągających w tym banku kredyt hipoteczny. – To dopełnienie propozycji dla klientów budującym dom czy wyposażających mieszkanie. Dzięki karcie uzyskają nawet 15 proc. upustu na produkty znanych producentów – mówi Nina Kowalczyk odpowiedzialna za ten produkt w Multibanku.

Eurobank wyda kartę z siecią hipermarketów Kaufland i na razie będzie ona dostępna w kilkunastu punktach handlowych. Z kartą będzie związany program lojalnościowy. Ten bank współuczestniczy w największym programie lojalnościowym w Polsce – Premium Club, tworzonym z wieloma partnerami, m.in. Statoil, restauracjami Pizza Hut i KFC czy firmą Link4.

Karty partnerskie są coraz popularniejsze, a banki oferują je m.in. we współpracy z sieciami handlowymi, liniami lotniczymi. – Na rozwiniętych rynkach karty co-brandowe to często ponad 60 proc. portfela wydawanych przez banki kart kredytowych. W Polsce podobny lub zbliżony wskaźnik udało się osiągnąć tylko nielicznym bankom. W tym gronie są na przykład Citi Handlowy i mBank – mówi Michał Macierzyński, analityk Bankier.pl.

W mBanku prawie połowa kart kredytowych została wydana we współpracy z partnerami, a w Citi Handlowym ten odsetek sięga 80 proc. Bardzo duży udział kart co-brandowych mają banki specjalizujące się w udzielaniu kredytów konsumpcyjnych: Lukas Bank, GE Money Bank, Cetelem Bank czy Sygma Bank. To efekt bliskiej współpracy z dużymi sieciami handlowymi, a karta co-brandowa to sposób na szybkie poszerzenie bazy klientów.

Banki coraz częściej wprowadzają też karty we współpracy z fundacjami – dwie nowe pojawią się w najbliższych dniach w ofercie Millennium i Polbanku. Przedstawiciele obu banków na razie nie zdradzają szczegółów, ale Polbank zapewnia, że do karty zostanie dodana usługa, która będzie absolutną nowością na rynku.

Tego typu produkty już się zadomowiły w polskich bankach, choć sam mechanizm wspierania celów charytatywnych jest różny. Pekao wydaje kartę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, a za każdą operację dokonaną kartą na konto fundacji wpływa 1 zł od klienta i 1 zł od banku. Dodatkowo Pekao przekazuje na konto fundacji 50 proc. opłaty rocznej za każdą wydaną kartę.

Z kolei BZ WBK, który od 2004 r. wydaje karty kredytowe Visa Akcja Pajacyk, ma ich w portfelu już 65 tys. Polska Akcja Humanitarna otrzymuje część opłaty za wydanie karty i część prowizji uzyskiwanej przez bank przy każdej transakcji. – Tymi kosztami w żaden sposób nie jest obciążany klient. To bank dzieli się z PAH zyskami – mówi Grzegorz Adamski z BZ WBK.

To nie koniec kartowych nowości na rynku. mBank jeszcze w tym tygodniu zacznie wydawać ekskluzywną kartę platynową.

Dotąd banki wydały w Polsce ponad 8 mln kart kredytowych.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli