„Rzeczpospolita" jest patronem medialnym 15.Mastercard OFF CAMERA
Propozycje z sekcji „Panorama" i „Festiwalowe Hity" łączą potencjał komercyjny z niezależnym, twórczym duchem i niepokorną naturą. Weź udział w Festiwalu i oglądaj filmy, na które czekasz cały rok.
Ludzka natura płata figle. Najlepiej poznajemy ją w sytuacjach i w miejscach, gdzie można liczyć niemal wyłącznie na siebie. Do takiego świata zaprasza nas Adilkhan Yerzhanov w swoim thrillerze „Assault". Kiedy zamaskowani i uzbrojeni sprawcy dostają się do szkoły w kazachskiej wiosce Karatas i biorą zakładników, liczy się każda godzina. Z uwagi na gwałtowną burzę śnieżną, policja nie może interweniować. Nauczyciel matematyki -Tazshi - chce więc na własną rękę odbić zakładników. Pomagają mu była partnerka, tchórzliwy dyrektor szkoły i nie wylewający za kołnierz stróż. Zanim przystąpią do akcji, każde z nich zmierzy się z własnymi demonami.
Macierzyństwo rozumiane jako bezgraniczne poświęcenie i przedkładanie potrzeb bliskich ponad swoje? Dla głównej bohaterki nagrodzonego na festiwalu w Cannes „Good Mother" rodzina to największa świętość. Jej Nora jest kobietą po pięćdziesiątce, która pracuje ponad siły, by niczego nie zabrakło jej najbliższym. W dzieciach, niespecjalnie zainteresowanych poprawieniem niełatwej rodzinnej sytuacji, trudno szukać jej oparcia. Nadzieja na lepsze jutro miesza się z niepewnością, choć kobieta stara się robić wszystko, by być jak najlepszą matką. Dlaczego i po co? Te pytania zadaje w swoim filmie Hafsia Herzi.
Gordon Ramsay czy Jamie Oliver to nie tylko prawdziwi specjaliści w swoim fachu, ale i ludzie, którzy sprawili, że pokochaliśmy programy kulinarne. Do tego grona mógłby dołączyć Andy Jones (świetny w tej roli Stephen Graham), szef kuchni w luksusowej restauracji i bohater filmu Philipa Barantiniego. Problem w tym, że podglądamy go akurat w dniu, gdy od samego początku nic nie idzie po jego myśli. Nakręcony w jednym ujęciu „Punkt wrzenia" ogląda się nie tylko jak wyjątkowy insajderski materiał odsłaniający kulisy pracy restauracji, ale też jak rasowy thriller, w którym obok nieustającej presji jest miejsce na krew, pot i łzy. Film nominowany w czterech kategoriach do brytyjskich nagród BAFTA sprawia, że z większą wyrozumiałością podejdziemy do przedłużającego się czasu oczekiwania na zamówiony posiłek w restauracji.