Białko: W Emiratach o Polsce usłyszeli wreszcie wszyscy. Trzeba to wykorzystać

Mając na uwadze zmieniającą się gospodarczą mapę świata i największy w Polsce w historii boom zainteresowania Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi polski biznes powinien myśleć o tym jak na stałe zaistnieć na rynkach Bliskiego Wschodu – mówi Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC.

Publikacja: 06.12.2022 16:40

Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC

Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC

Foto: Gulf Business Link LLC

Jak długo pomaga pan polskim firmom wchodzić na rynek emiracki?

Od niemal 15 lat. Pomagam polskim firmom zaistnieć biznesowo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA), ale i w innych krajach Zatoki Perskiej (Arabskiej). Z początku zdobywałem kontakty po stronie emirackiej i polskiej z ramienia Ambasady RP, jako ekspert ds. zagranicznych, wspierając polskie firmy z urzędu. Miałem też dwuletni kontrakt z PAIIZ (poprzedniczka PAIH – przyp. red.). Obsługiwałem delegacje najważniejszych dostojników państwowych, którzy przyjeżdżali z przedstawicielami czołowych spółek Skarbu Państwa. Niejednokrotnie były to duże wyzwania, bo czym innym jest łączyć biznesowo producenta słodyczy, a czym innym są jachty, czy sektor zbrojeniowy.

Pozostało 96% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

EXPO
Jest wreszcie firma, która zbuduje pawilon Polski na Expo w Osace
EXPO
W Emiratach powstała Polska Rada Biznesu
EXPO
Droga polskich firm na Expo w Osace
EXPO
Światowa Wystawa Expo 2030 odbędzie się w Rijadzie
EXPO
Rusza program partnerski dla firm zainteresowanych Expo 2025 w Osace